دزدیده شدن تسلا مدل S در عرض تنها چند ثانیه! + ویدئو

پرشین خودرو: فیلم ضبط شده توسط یک دوربین امنیتی در انگلستان، دزدیده شدن یک دستگاه خودروی تسلا مدل S در کمتر از 30 ثانیه را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با پیشرفت های حاصل شده در دنیای تکنولوژی و انتقال آن به صنعت خودروسازی، انتظار می رود که امنیت وسایل نقلیه پیشرفته امروزی نیز افزایش پیدا کرده است، اما دزدان بیکار ننشسته و همگام با پیشرفت تکنولوژی خود را بروز کرده اند و هنوز هم می توانند در عرض تنها چند ثانیه اتومبیل شما را بدزدند، درست همانند فیلمی که اخیرا در رسانه های فعال دنیای خودرو منتشر شده و نشان می دهد که سارقان با استفاده از تجهیزات پیشرفته ارسال و دریافت سیگنال، می توانند در عرض کمتر از 30 ثانیه یک دستگاه خودروی تسلا مدل S را بدزدند، این درحالیست که محصولات تسلا یکی از امنیتی ترین خودروهای موجود در جهان به شمار می روند.

تسلا مدل S نیز همانند بسیاری از دیگر اتومبیل های پیشرفته موجود در بازار از یک سیستم ورود و راه اندازی بدون کلید استفاده می کند که با شناسایی حضور یک کلید در داخل کابین، دسترسی اپراتور به وسیله نقلیه را فراهم می کند. حال در سال های اخیر سارقان اتومبیل های پیشرفته قادر به سواستفاده از آسیب پذیری سیستم های اینچنینی شده و عموما با اسم "حملات تقویت کننده" شناخته می شوند.

تمام کاری که باید دزدان انجام دهند این است که جعبه تقویت کننده و سیم های مرتبط با آن را به جلوی خانه ببرند.

اگر کلید مخصوص اتومبیل در نزدیکی آن باشد، جعبه رله سیگنال را از کلید مخصوص اتومبیل کپی کرده و آن را برای دزد دوم کنار ماشین ارسال می کند. در عرض تنها چند ثانیه سارق اتومبیل می تواند درب آن را باز کند و با اتومبیل رانندگی کند.

حال همان طور که در فیلم شاهد خواهید بود، دقیقا چنین اتفاقی افتاده است و دزدهای تسلا مدل S با در دست داشتن یک جعبه تقویت کننده مخصوص و در دست داشتن سیم آن، سیگنال مورد نیاز خود را از کلید داخل خانه دریافت کرده و موفق به باز کردن درب اتومبیل و روشن کردن آن می شوند و صاحب خودرو زمانی متوجه می شود که دیگر اتومبیلی در کار نیست.



 





 

کد خبر 116071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha