کد خبر 116076
۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
حرکت نفتکش ایرانی با مقصد نامعلوم در مدیترانه

پرشین خودرو: نفتکش ایرانی که آمریکا به دنبال توقیف آن در جبل الطارق بود، بدون مشخص کردن مقصدش در مدیترانه حرکت می کند.

به گزارش پرشین خودرو، نفتکش ایرانی که آمریکا به دنبال توقیف آن در جبل الطارق بود، بدون مشخص کردن مقصدش در مدیترانه حرکت می کند، در همین حین گمانه زنی های متعددی در مورد مقصد نهایی 2 میلیون بشکه محموله نفت خام این نفتکش وجود دارد.

فرستنده های ماهوارهای نفتکش آدریان دریا روز شنبه بندر ترکیه در مرسین را به عنوان مقصد نشان می‌دادند که با مقصد اولیه کالاماتا در یونان متفاوت بود. مقامات یونان پس از تهدید تحریم های آمریکا علیه کشورهایی که به این نفتکش کمک می کنند گفتند پذیرای این کشتی ایرانی نخواهد بود. توقف این کشتی در ترکیه هم روابط این کشور با آمریکا را پیچیده تر می کند.

 

نفتکش

 

اطلاعات ردیاب ها نشان می دهد روز یکشنبه نفتکش آدریان دریا 1 که قبلاً آن را گریس1 می نامیدند، از جزیره سیسیل ایتالیا گذشته است. دولت ترامپ قصد دارد با تهدید تحریم ها جلوی حرکت این نفتکش و فروش محموله آن را بگیرد.

این نفتکش می تواند نفت خامش را به کشتی های کوچکتر انتقال دهد و آنها را به ترکیه یا سوریه بفرستد یا حتی می تواند با خاموش کردن فرستنده ماهواره ای، مکان نهایی خود را مخفی سازد.

نفتکش آدیان دریا نمی تواند بدون تخلیه بخشی از نفتش از کانال سوئز عبور کند چون وزن این نفتکش با این حجم از بار برای عبور از کانال سوئز زیاد است. کانال سوئز به دریای سرخ متصل می شود و از آنجا می‌تواند به خلیج فارس و ایران برسد.

آدریان دریا سفر خود را هفته گذشته پس از امضا شدن حکم آزادی اش توسط مقامات جبل الطارق آغاز کرد. مقامات انگلیس این کشتی را به اتهام حمل نفت به سوریه توقیف کرده بودند.

اگر ترکیه این کشتی را قبول کند یا اجازه انتقال نفت آن را در آب هایش بدهد ، روابطش با آمریکا بیش از پیش پیچیده می شود. روابط ترکیه و آمریکا بر سر تصمیم ترکیه برای خرید یک سیستم دفاع موشکی از روسیه تیره شده است. مقامات ترکیه نظری در مورد پهلو گرفتن این کشتی در مرسین نداده اند.

تلاش آمریکا برای توقیف این نفتکش قبل از ترک جبل الطارق مورد قبول دادگاه جبل الطارق قرار نگرفت.

منبع: تسنیم

کد خبر 116076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha