اولین خودروی الکتریکی رالی جهان از راه رسید + تصاویر

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی اوپل روز گذشته یک نسخه تمام الکتریکی از اوپل کورسا معرفی کرده و مدعی است که این اتومبیل می تواند برای مسابقات رالی نیز استفاده شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بعد از انتشار یک تصویر پیش نمایش در روزهای گذشته، شرکت خودروسازی اوپل یک نسخه تمام الکتریکی از خودروی هاچ بک "اوپل کورسا" با حال و هوای مسابقات رالی معرفی کرد و همانطور که اشاره شد، این خودرو قرار است که اولین خودروی رالی در جهان باشد که از یک سیستم محرک تمام الکتریکی در بخش فنی خود استفاده می کند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی شده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. هرچند پیش بینی می شود یک تم از این خودرو برای نسخه های استاندارد اوپل کورسا الکتریکی نیز برای مشتریان ارائه شود.

 

اوپل



طبق گفته شرکت خودروسازی اوپل، خودروی اوپل e-Corsa مجهز به یک موتور الکتریکی 134 اسب بخاری بوده و می تواند حداکثر خروجی گشتاور 260 نیوتن متری داشته باشد که برای تامین انرژی مورد نیاز این موتور و عملکرد مطلوب آن در مسابقه، از مجموعه باتری های 50 کیلووات ساعتی استفاده شده است که طبق ادعای شرکت سازنده می تواند شتاب صفر تا صد خود را در عرض 8.1 ثانیه پرکند.

 

اوپل



جالب اینجاست که این خودرو همچون نسخه های استاندارد و تولید انبوه اوپل کورسا برقی ساخته شده است، به همین دلیل مشتریانی که قصد خرید این اتومبیل را داشته باشد می توانند فکر کنند که داخل یک خودروی رالی نشسته اند و از این اتومبیل استفاده های روزمره و کاملا مقرون به صرفه ای داشته باشند، ولی در کنار ویژگی های مقرون به صرفه آن، این اتومبیل می تواند در قالب یک خودروی هاچ بک و جذاب نیز ظاهر شود که یک انتخاب هیجان انگیز برای جوانان خواهد شد.

 

اوپل



پیش بینی می شود که اولین دوره از مسابقات رالی با حضور خودروی تمام الکتریکی اوپل از تابستان سال آینده آغاز شود و اولین دور مسابقات نیز در کشور آلمان برگزار شود. علاوه بر این شرکت خودروسازی اوپل قصد دارد 15 نسخه از این اتومبیل را برای مسابقات رالی الکتریکی در سال 2020/2021 تولید کند و انتظار می رود که قیمت هریک از آنان نزدیک به 50 هزار یورو تعیین شود.

کد خبر 116125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha