کد خبر 116136
۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
بنزین تولیدی کشور تا سال ۹۲ آلاینده بود

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه سال ابتدایی دولت یازدهم میزان تولید بنزین با کیفیت در کشور صفر بود، گفت: سال‌های ۹۰ و ۹۱ روزهایی که در کشور به دلیل آلایندگی (بنزین) تعطیل می‌شد بسیار زیاد بود.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا صادق آبادی در چهارمین همایش مسوولیت اجتماعی در صنعت نفت با اعلام اینکه 90 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و یورو 5 در کشور تولید می‌شود گفت: سال ابتدایی دولت یازدهم میزان تولید بنزین با کیفیت در کشور صفر بود. سال 96 میزان تولید بنزین با کیفیت به 28 میلیون لیتر رسید که 17 میلیون لیتر از پالایشگاه شازند و یازده میلیون لیتر از پالایشگاه اصفهان تولید شده است.


وی ادامه داد: تا پایان سال 97، 45 میلیون لیتر دیگر به رقم 28 میلیون لیتر بنزین با کیفیت از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اضافه شد که میزان گوگرد آن فقط نیم پی پی ام بود. علاوه بر آن 12 میلیون لیتر از پالایشگاه بندرعباس و 3 میلیون لیتر نیز پالایشگاه تبریز اضافه شود یعنی 60 میلیون لیتر بنزین با کیفیت به کشور اضافه شد.

 

صادق آبادی


مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از 112 میلیون لیتر بنزین تولیدی 90 میلیون لیتر بالاترین استانداردهای زیست محیطی را دارند .

وی گفت: سال‌های 90 و 91 روزهایی که در کشور به دلیل آلایندگی تعطیل می‌شد بسیار زیاد بود و فشارهایی بابت بیماری‌های تنفسی به مردم وارد می شود که شاید قابل اندازه‌گیری نباشد.

صادق آبادی ادامه داد: کشوری که 400 میلیارد دلار جی دی پی دارد هر یک روز تعطیلی یک میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می کند اما امروز حتی یک روز هم به خاطر آلودگی هوا بابت بنزین تعطیلی نداریم.

معاون وزیر نفت همچنین به تولید گازوئیل یورو 4 و یورو 5 اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 50 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 و یورو 5 تولید می شود که بین 10 تا 50 پی پی ام گوگرد دارد و با 20 میلیون تولید دیگر از پالایشگاه اصفهان این رقم به 70 میلیون لیتر تولید بنزین با کیفیت یورو 4 و یورو 5 می رسد .

وی با اشاره به آمادگی زنجیره پالایشی کشور در تمامی شرایط خاطرنشان کرد: زمان وقوع سیل غیر از 4 یا 5 جایگاه عرضه سوخت بقیه سه‌هزار و 600 جایگاه کشور در آمادگی کامل بودند یعنی به طول کلی 99/99 درصد آمادگی برای سوخت رسانی وجود داشت.

وی همچنین گفت: در زمان وقوع سیل هیچ‌ یک از خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده نیز دچار مشکل نشده‌اند با توجه به اینکه بیشتر وقوع سیلاب در مناطق جنوبی کشور بود غیر از پالایشگاه کرمانشاه هیچ‌گونه کاهش ظرفیتی نه در انتقال، تولید نداشتیم بنابراین می‌توان گفت : ما در بدترین شرایط هیچگاه تسلیم نشده‌ایم.

منبع: تسنیم

کد خبر 116136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha