نبود نظارت عامل افزایش بی‌ضابطه قیمت لوازم یدکی

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است نبود کنترل و کوتاهی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی زمینه را برای جولان سوءاستفاده گران در بازار لوازم یدکی فراهم کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی افسار گسیخته لوازم یدکی خودرو، گفت: نبود نظارت و کوتاهی وزارت صنعت، معدن و تجارت زمینه را برای جولان سوءاستفاده گران فراهم کرده است، زمانیکه کنترل دقیقی بر بازار وجود ندارد نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت بهتر از شرایط کنونی شود.

 

زرآبادی

 

ضرورت برخورد با قطعه‌سازان به دلیل افزایش بی‌ضابطه قیمت لوازم یدکی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه وزارت صمت بر قطعه‌سازان نظارت نمی‌کنند اما دستگاه‌های نظارتی مسئول باید با قطعه سازان متخلف که بدون ضابطه قیمت لوازم یدکی را افزایش دادند، برخورد کنند.

تمامی مسئولان دم از گرانی کالا و کوچک شدن سفره مردم می‌زنند اما هیچ یک از آنها به صورت عملی وارد میدان نشده و اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند

وی با بیان اینکه به مشکلات معیشتی مردم، افزایش قیمت کالاها و نابسامانی بازار به درستی رسیدگی نمی‌شود، اظهار کرد: تمامی مسئولان دم از گرانی کالا و کوچک شدن سفره مردم می‌زنند اما هیچ یک از آنها به صورت عملی وارد میدان نشده و اقدام مناسبی انجام نمی‌دهند.



برخورد با قطعه سازان متخلف بازار لوازم یدکی را سامان می‌دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی می‌توانند با ورود به موضوع گرانی افسارگسیخته لوازم یدکی، قطعات احتکار شده را کشف و روانه بازار کنند از سوی دیگر در صورت شیطنت قطعه سازان در افزایش بی ضابطه قیمت ها با برخورد با آنها، نابسامانی ها را کاهش دهند.



هزینه‌کرد برای به خدمت گرفتن بازرسان سودی به حال مردم ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت برای حضور بازرسان در بازارها هزینه می‌کند اما مردم نمی‌توانند سودی از این هزینه به دست آورند چراکه نظارت آنها از سوءاستفاده افراد جلوگیری نمی‌کند، ادامه داد: افزایش سه تا چهار برابری قیمت لوازم یدکی توجیه پذیر نبوده و نمی‌توان دلیل قانع کننده ای برای آن مطرح کرد.

زرآبادی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو در یک سال گذشته نیز غیرمنطقی بود، تصریح کرد: اگرچه افرادی با خرید خودرو و کسب سودهای 100 درصدی موجب اخلال در بازار چهارچرخ‌ها شدند اما چرا وزارت صمت از فعالیت آنها جلوگیری نکرد؟

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

کد خبر 116143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha