کد خبر 116153
۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
خودروی ۵۰میلیونی با ۸۰میلیون تجهیزات توقیف شد

پرشین خودرو: صاحب پژوی ۴۰۵ تقریبا دو برابر ارزش آن را برایش هزینه کرده تا به ‏یک خودروی عجیب و جالب تبدیل شود!

به گزارش پرشین خودرو، روزنامه شهروند نوشت: «دانشجوی رشته قالب‌سازی دانشگاه تهران است و در سه شغل گرافیک، جلوبندی‌سازی ماشین و خرید و فروش گوشی تلفن کار می‌کند. حالا با حسرتی زیاد به ماشینش ‏نگاه می‌کند؛ خودروی عجیبی که از سوی ماموران کلانتری توقیف و در حیاط مقر پلیس ‏پارک شده است؛ خودرویی که صاحبش تقریبا دو برابر پول آن، برایش هزینه کرده تا به ‏یک خودروی عجیب و جالب تبدیل شود. ماهان ۲۳ ساله وقتی خودروی ۴۰۵ خود را خرید، ‏کلی پول خرجش کرد و آن را مجهز به سیستم‌های مختلف کرد.

سیستم‌هایی که این ‏خودرو را مجهز به ۱۲ نوع بوق، سیستم صوتی بلند و صدای عجیب و غریب اگزوز کرده. ‏کف این خودرو همچنین با یک دکمه مثل یک ماشین شاسی بلند، بالا می‌آید و با همان دکمه ‏هم پایین می‌آید. سیستم صدای وحشتناک این خودروی عجیب و غریب در نهایت باعث ‏شد تا ماموران پلیس پیشگیری پایتخت آن را توقیف کنند. خودرویی که به گفته ‏صاحبش حالا ۱۳۰‌میلیون تومان می‌ارزد. ماهان از این ‏خودروی دردسرسازش می‌گوید:



چه زمانی خودرو را خریدی؟

دو - سه ماه پیش بود که این خودروی ۴۰۵ را خریدم.

چی شد که تصمیم گرفتی این خودرو را مجهز به چنین سیستم‌هایی کنی؟

یک ماه پیش بود. از آنجایی که علاقه به ماشین و خودروهای مختلف داشتم، تصمیم گرفتم ‏خودروی خودم را مجهز کنم. برای همین به سراغ قطعات مختلف رفتم و در نهایت به خودروی ‏دلخواهم رسیدم.

چقدر هزینه کردی؟

خودرو را ۵۰‌میلیون تومان خریدم ولی ۸۰‌میلیون تومان برایش خرج کردم تا تبدیل به این ‏خودرو شد.

خودت به تنهایی همه این کارها را انجام دادی؟

بله. به بازار می‌رفتم و قطعات مختلف را می‌خریدم. بیشترشان را خودم بلد بودم که نصب ‏کنم. برای همین تمام کارهایش را خودم انجام دادم.

چطور بلد بودی؟

کلی سرچ کردم و از تعمیرکارهای مختلف پرسیدم. بالاخره وقتی آدم به چیزی علاقه داشته ‏باشد در موردش تحقیق می‌کند و اطلاعاتش را زیاد می‌کند. من هم با پرس‌وجو و تحقیق ‏توانستم یاد بگیرم و تمام آموخته‌هایم را روی خودروی خودم پیاده کردم.

با این ماشین چه‌ کار می‌کردی؟

فقط گاهی اوقات با آن به دوردور می‌رفتم. دوست داشتم در خیابان‌ها با خودروام ویراژ ‏بدهم و از سیستم‌های مختلفش استفاده کنم.

پس یعنی از سیستم صدایش هم استفاده می‌کردی و باعث مزاحمت برای مردم می‌‏شدی؟

خودروی من ۱۲ نوع بوق داشت. بوق‌هایی که صدایشان سرسام‌آور بود اما از آنها استفاده ‏نمی‌کردم. فقط یک بوق آرام رویش نصب کرده بودم که همیشه از آن استفاده می‌کردم.

پس چرا ماشینت را توقیف کردند؟

صدای ضبط بالا بود و از آنجایی که سیستم صدایم بسیار حرفه‌ای بود، در یک لحظه متوجه ‏صدای بالای آن نبودم و ماموران مرا گرفتند.

اگر نمی‌خواستی استفاده کنی، چرا این‌ همه بوق روی آن نصب کردی؟

برای قشنگی و جالب بودنش؛ قصد دیگری نداشتم. خودم خوشم می‌آمد که این کارها را انجام ‏بدهم و ماشینم را تغییر بدهم.

از دیگر تجهیزات خودروات بگو؟

یکی از تجهیزات آن بالا و پایین رفتن ماشین بود. مثلا در جاده می‌توان خودرو را بالا برد و ‏از سفر لذت برد. یا در سطح شهر کف خودرو را خواباند. وقتی خودرو بالا می‌رود مثل ‏ماشین شاسی‌بلند می‌شود.

با خودروات مسابقه هم می‌دادی؟

نه این خودرو به درد مسابقه نمی‌خورد. فقط برای زیبایی و سفر و دوردور مناسب است.

الان خودروات را چقدر می‌خرند؟

۱۳۰‌میلیون تومان. شایدم بیشتر.

حالا که خودرو توقیف شده باید تمام تجهیزاتش را برداری؟

بله، به‌خصوص تجهیزات صدا را. البته خودم می‌خواستم این کار را انجام دهم. فقط می‌‏خواستم کمی به آرزویم برسم و بعد سیستم‌ها را جدا کنم.

درس می‌خوانی؟

بله، دانشجوی رشته قالب‌سازی در دانشگاه تهران هستم. ‏

شاغل هم هستی؟

بله، سه شغل دارم. گرافیست سایت، جلوبندی‌ساز ماشین و خرید و فروش موبایل. درآمدم هم ‏بد نیست ولی خوب علاقه‌ام به خودرو از بچگی بود و همیشه آرزوی سوار شدن خودرو‏های مختلف را داشتم.

منبع: ایسنا

کد خبر 116153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha