کد خبر 116169
۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
تلاش برای ثبت رکورد سرعت، جان جسی کامبز را گرفت

پرشین خودرو: جسی کامبز، نویسنده خودرو در اتوبلاگ و مجری برنامه‌ی تلویزیونی «The List» هنگام تلاش برای ثبت رکورد سرعت در اورگان جان باخت.

به گزارش پرشین خودرو،اخبار غم‌انگیزی از دنیای خودرو و مسابقه به گوش می‌رسد. جسی کامبز، راننده‌ی مسابقه‌ای، سازنده ماهر، عاشق دنیای خودرو و سریع‌ترین زن خودروسوار، هنگام تلاش برای ثبت رکورد جدید در ۳۹ سالگی جان باخت.

خبر تصادف شدید در صحرای اَلوُرد طی تلاش برای ثبت رکورد سرعت زمینی در ۲۷ اوت، دیروز از شبکه KTVZ News پخش شد. بستر دریاچه خشک در بخش جنوب شرقی این ایالت واقع شده و منطقه‌ای است که کامبز رکوردهای قبلی خود را در آن ثبت می‌کرد. گزارش اخبار محلی اشاره‌ای به حضور جسی کامبز نداشت و هیچ اطلاع رسمی درباره‌ی او منتشر نکرد. اما یکی از اعضای تیم مسابقه‌ به‌تازگی این فاجعه را در اینستاگرام تأیید کرد.

در حوزه‌ای که مردان حضور پررنگی دارند، جسی کامبز خود را به‌عنوان الگویی قدرتمند و منبع الهام‌بخش زنان و مردان عاشق دنیای خودرو مطرح کرد. گذشته از تخصص در مسابقه، کامبز فارغ‌التحصیل وایوتک (WyoTech) بود؛ مدرسه‌ی خودرویی مشهور در سطح جهانی که  کامبز در تعمیر و بازسازی تصادف و مکانیکی تخصص یافت. کامبز به دلیل حضور در نمایش‌های بی‌شمار تلویزیونی خود از جمله Overhaulin ،Xtreme 4x4 ،Mythbusters و All Girls Garage مشهور است.

 

جسی کامبز

 

جزئیات مربوط به این حادثه مشخص نیست. طبق گزارش‌ها، او در تلاش بود تا به رکورد سرعت قبلی خود (۶۴۰ کیلومتربرساعت) دست یابد، که پیش از این در سال ۲۰۱۳ ثبت کرده بود. از آن زمان تاکنون کامبز چند بار تلاش کرد تا رکورد قبلی خود را ارتقا دهد؛ از جمله سال ۲۰۱۸ تلاش کرد تا به رکورد سرعت ۷۷۷ کیلومتربرساعت دست یابد که گفته می‌شود حتی به این سرعت رسید، اما هیچ‌گاه به‌صورت رسمی تأیید نشد. درست سه روز پیش در یک پست اینستاگرامی، کامبز اعلام کرد که قصد دارد رکورد سرعت ۹۹۶ کیلومتربرساعت را با خودروی مجهز به پیشرانه‌ی جت به ثبت برساند.

خانواده‌ی جسی کامبز در بیانیه‌ای گفتند:

برجسته‌ترین رویای جسی تبدیل شدن به سریع‌ترین زن روی زمین بود و او زمین را سریع‌تر از هر زن دیگری در تاریخ رها کرد.

 

جسی به‌عنوان مجری برنامه‌ی «The List» در کل اجرای ۷۰ قسمتی خود از دسامبر ۲۰۱۱ تا دسامبر ۲۰۱۷ جلوی دوربین رفت. علاوه بر انتشار منظم مطالب خودرویی در نشریه‌ی اتوبلاگ، این نمایش در سال ۲۰۱۳ از شبکه سرعت (Speed Network) و در سال ۲۰۱۵ از ولوسیتی (Velocity) پخش شد. نمایش The List سال ۲۰۱۴ در بخش سفر و ماجراجویی موفق به دریافت جایزه فیلم و ویدئوی آنلاین وبی شد. او علاوه بر سایر برنامه‌های تلویزیونی، در «گاراژ جی لنو» هم حضور یافت.

 جسی کامبز در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در رویداد کینگ آف همرز (King of Hammers) حضور یافت و در سال ۲۰۱۴ برنده کلاس خودروهای خاص شد و تبدیل به اولین زنی شد که تاکنون در رویداد Ultra۴ مقام بدست آورده است. جسی کامبز در سال ۲۰۱۱ در مسابقات Baja ۱۰۰۰ شرکت کرد و در بخش کلاس ۱۰ در رده‌ی دوم قرار گرفت.

 

کامبز در بیوگرافی رسمی خود گفته است:

من حداقل دو بار همه چیز را امتحان خواهم کرد. من نمی‌خواهم با اولین تلاش سیراب شوم. 

آدام مورات، مدیر کسب‌وکار اتوبلاگ و تهیه‌کننده سابق برنامه‌ی The List، می‌گوید:

پشت فرمان بی‌باک و جسور بود. شخصیتی مهربان و غیرقابل تصور داشت. جسی کامبز الهام‌بخش همه‌ی ما در اتوبلاگ بود و این افتخاری بود که سال‌ها با او همکاری کردیم.

منبع: زومیت

 

کد خبر 116169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha