کد خبر 116176
۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
احداث خط ریلی تهران-اسلامشهر-پرند تسریع می‌شود

پرشین خودرو: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به حل مشکلات خط ریلی تهران-اسلامشهر-پرند از تسریع در روند احداث این خط خبر داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه‌ای مشترک با دستگاه‌های اجرایی مشکلات بر سر راه احداث خطوط ریلی حومه‌ای را حل و فصل کردند.

به گزارش پرشین خودرو، نعمت الله ترکی در تشریح روند حل معضلات خطوط ریلی حومه‌ای تهران به‌ویژه خط تهران-اسلامشهر-پرند گفت: در جلسه مشترک با دستگاه‌های اجرایی موانع اجرای خط ریلی تهران-اسلامشهر-پرند و موضوع خط انتقال آب موجود در حریم آن مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت و مقرر شد بر اساس قانون بودجه کشور از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا شده و تامین اعتبار مربوط به خطوط انتقال آب با هدف پدافندی بر اساس مصوبات و رعایت سهم دولت و شرکت آبفای استان تهران و بر اساس نقشه نقاط اولویت دار و مصوبات فرمانداری اسلامشهر انجام شود.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها این خط ریلی تا پایان سال ۹۹ با اتمام می‌رسد و برای رفع معارض اقدامات از سوی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان باید انجام شود.


ترکی ادامه داد: در مورد اجرای خط پاکدشت قرار شد مدل سرمایه‌گذاری این پروژه از طریق حوزه سرمایه‌گذاری راه آهن و با مشارکت سیستم بانکی و شرکت عمران شهرهای جدید و بر اساس تحقق مفاد صورتجلسه مربوط به آبرسانی به شهر جدید پردیس و احداث تاسیسات فاضلاب و تصفیه خانه ها و احداث تونل آب و ... بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصمیمات نهایی اتخاذ شود.


وی تاکید کرد: در مورد تامین منابع مالی مصوب شد که از محل فروش اموال غیرمنقول شرکت آب منطقه‌ای تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان و از محل شرکت آبفای استان تا سقف ۳۰ میلیارد تومان تامین شود که طی سه سال به عدد ۱۰۰ میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت تبصره ۳ و منابع مالی می‌رسد و شرکت عمران شهر جدید پردیس تا ۱۰ شهریور ماه باید تقویم زمانی و نحوه پرداخت خود را به‌طور شفاف ارائه کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره خط تهران- پردیس نیز گفت: در مورد این خط هم مقرر شد منابع مالی خط مذکور از طریق منابع حاصله از تهاتر اراضی پردیس توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس اجرایی شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایسنا

کد خبر 116176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha