کد خبر 116178
۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸
رونمایی اولین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور

پرشین خودرو: نخستین هاب صادارتی محتوای دیجیتال کشور با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی می شود.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از نخستین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور، بیان کرد: این هاب به عنوان نخستین هاب صادرات محتوای دیجیتال در حوزه‌های مختلفی چون نرم‌افزارهای تلفن همراه، محتوای ویدیوئی و انیمیشن فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار برنامه‌نویس در حوزه طراحی و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی در یکی از فروشگاه‌های ایرانی نرم‌افزار اندروید فعالیت می‌کنند که این تعداد، فعالیت قابل قبولی در بازارهای بین‌المللی ندارند و بازار داخلی آنها نیز بزرگ و قابل توجه نیست.

به گفته محمدی، بسیاری از این نرم‌افزارها ظرفیت حضور در بازارهای بین‌المللی را دارند؛ اما شرایط و ضوابط حضور در این بازارها را برای خود ایجاد نکرده‌اند. به طور مثال این نرم‌افزارها به زبان‌های رایج جهانی مجهز نیستند و طراحی مقبولی برای ارائه در بازار جهانی ندارند.

نرم‌افزارهای کاربردی ایرانی در بازار جهانی حضور می‌یابند

وی همچنین تصریح کرد: به همین دلیل نیاز بود که یک مجموعه‌ای برای حمایت از آنها شکل بگیرد تا این نرم‌افزارهای کاربردی شرایط فعالیت و فروش در بازارهای بین‌المللی را نیز بیابند و به بازارهای جهانی دست بیابند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تغییرات مورد نیاز این نرم افزارها برای حضور در بازار جهانی، عنوان کرد: این مجموعه طراحی شده تلاش می‌کند تا نرم‌افزارهای موجود در فروشگاه ایرانی نرم‌افزار اندروید برای ورود به بازارهای جهانی چند زبانه شوند و به عنوان واسطه‌ای بین‌المللی از حضور آنها در دنیا حمایت کند. همچنین طراحی آنها در قالب یک مدل مورد پسند جهانی تغییر کند.

وی همچنین بیان کرد: هاب صادراتی محتوای دیجیتال بخشی از یک پازل بزرگ‌تری به نام اکوسیستم اشتغال دیجیتال است. این اکوسیستم با برگزاری بوت کمپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های برنامه‌نویسی، توسعه خواهد یافت. در واقع نرم‌افزارهای موجود ابتدا در بوت کمپ‌ها حضور می‌یابند، سپس به شتاب دهنده تبدیل می‌شوند و در مرحله نهایی پس از تبدیل شدن به یک شرکت، به بازارهای جهانی راه می‌یابند.

محمدی در ادامه تصریح کرد: پلتفرم هاب صادرات محتوای دیجیتال توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه دیجیتال طراحی شده است و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

کد خبر 116178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha