کد خبر 116275
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
در صنعت خودروسازی ایران مشتری مداری معنا ندارد

پرشین خودرو: عضو هیات رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در واردات قطعه فساد وجود دارد چرا که این موضوع در اختیار افراد محدودی است.

 

به گزارش پرشین خودرو، سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفت: این طرح فتح باب و آغازی برای رسیدگی به مشکلات صنعت خودروسازی و ساماندهی آن است.

 

حسینی کیا

 

ورود شورای رقابت به روند قیمت گذاری خودرو

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی به مزایای طرح ساماندهی صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از مواردی که در این طرح بر آن تاکید شده از سوی دیگر علیرغم اینکه دولت شورای رقابت را از پروسه قیمت‌گذاری حذف کرد اما در طرح ساماندهی صنعت خودرو این شورا مجدد به روند تعیین قیمت چهارچرخ‌ها وارد شد.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی صنعت خودرو تلاش شده مشکلات موجود در این صنعت حل شود، اظهار کرد: اگر ساماندهی این صنعت مدنظر است باید بخشی از منابع بانکی به سمت خودروسازی روانه شود چراکه مادامیکه نقدینگی و سرمایه در گردش خودروسازی‌ها تامین نشود مشکلات این صنعت پایدار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خودروسازان به قطعه‌سازان بدهکار هستند، اضافه کرد: باید ۳ سال از خودروسازی‌ها حمایت شود و پس از این مهلت، تعرفه واردات صفر شود تا خودروسازان با همتایان جهانی خود رقابت کنند، با تحقق این برنامه در صورتی که خودروسازان نتوانند با دنیا رقابت کند، تعطیل می‌شوند.

خودروسازان باید خودروی ارزان قیمت و صادرات محور تولید کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان باید خودروی ارزان قیمت و صادرات محور تولید کند، تصریح کرد: خودروسازی‌ها با شرایط کنونی به جایی نمی‌رسد.

حسینی‌کیا ادامه داد: اگرچه طرح ساماندهی صنعت خودروسازی بسیاری از مشکلات این صنعت را رفع می‌کند اما در آینده باید اقدامات کارشناسانه بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

سیاست‌گذاری دولت در خودروسازی‌ها پایان یابد

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری دولت در خودروسازی‌ها باید پایان یابد، بیان کرد: در واردات قطعه فساد وجود دارد چرا که این موضوع در اختیار افراد محدودی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشتری مداری در صنعت خودروسازی معنا ندارد، ادامه داد: هیئت مدیره خودروسازی‌ها سهامدار هستند و سهامداران هیئت مدیره، در واقع مردم در این زنجیره نقشی ندارد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 116275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha