برداشت از صندوق توسعه برای ساخت راه‌آهن چابهار-زاهدان

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی گفت: با تسریع در ساخت راه آهن چابهار به زاهدان، این خط ریلی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از ۲۱۳ دستگاه واگن ریلی جدید با بیان اینکه در شرایط فعلی با همت بالا و باور توانستیم، رونق تولید را معنا کنیم، گفت: ایران دارای نیرو‌های با استعداد بسیار زیاد است و می‌توانیم هر آنچه که نیاز داریم در داخل تولید کنیم.

 

محمد اسلامی


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در صنعت حمل و نقل ریلی باید سهم بالایی در بازار جهانی داشته باشیم و با استفاده از آن بتوانیم اشتغال و ظرفیت تولید را گسترش دهیم.

اسلامی افزود: منطقه غرب آسیا که ۶۰ درصد از جمعیت جهانی را در خود جای داده است ظرفیت خوبی برای توسعه دارد و ایران باید با استفاده از ظرفیت‌هایی که در خود دارد و تولیدکنندگان باتحویل به موقع تعهدات و سفارشات خود باید ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در این جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند باید باور کنیم اقدامات خصمانه آمریکا در تاریخ سابقه نداشته و با ایجاد مشکلاتی بر سر راه ایران سعی دارند مسیر رشد ما را ناهموار کنند که به این آرزو نمی‌رسند.


وزیر راه و شهرسازی گفت: در بهره‌برداری خط آهن یکی از تکالیفی که بر عهده مدیرعامل راه آهن گذاشته‌ایم آن بود که بتواند بهره‌وری، کیفیت خدمات و رضایت‌مندی مشتریان را ارتقاء دهد.


اقای اسلامی ادامه داد: اصلاح مسیرها، افزایش ظرفیت خطوط، ایجاد خطوط موازی، اتصال جدید به استان‌ها و مراکز بار از استراتژی‌های ما است که باید در برنامه ششم توسعه به آن دست یابیم و این یکی از سیاست‌های کلی نظام بوده و همواره اجرای آن مورد تأکید بوده است.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با توسعه زیرساخت‌ها توانستیم به ۴ مرکز استان متصل شویم، گفت: از مقام معظم رهبری درخواست کرده‌ایم که برای تسریع در ساخت راه آهن چابهار – زاهدان اجازه دهند از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم این خط راه آهن را به بهره‌برداری برسانیم که خوشبختانه ایشان موافقت کردند و امیدواریم سرعت اجرای طرح در این بخش بیشتر شود.


اسلامی اظهار کرد: برای تکمیل کریدور شمال به جنوب باید راه آهن چابهار – زاهدان تکمیل شود و همچنین با تکمیل راه آهن رشت – آستارا شبکه ریلی کشور تکمیل می‌شود و ما سهم خود را از حجم جابجایی بار در منطقه افزایش می‌دهیم.


وی گفت:: با توسعه زیرساخت‌ها، روان سازی خدمات، کاهش بروکراسی و همچنین کاهش زمان توقف بار، باید بتوانیم رقابت را بین حوزه‌های حمل و نقلی ایجاد کنیم.


وزیر راه و شهرسازی گفت: باید سهم خود را از ۱۰۰ میلیون تن بار اطراف خزر افزایش دهیم که این امر موجب افزایش اشتغال و همچنین تولید پایدار می‌شود.


اسلامی گفت: امروز ۵ دستگاه لوکوموتیو و ۲۰۸ دستگاه واگن وارد حوزه حمل و نقل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 116285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha