کد خبر 116296
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
مشخصات فنی پژو 3008 پلاگین هیبریدی مشخص شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی پژو مشخصات نهایی بخش فنی پژو 3008 پلاگین هیبریدی را منتشر کرد و قرار است که از اواخر سال جاری به بازار عرضه شود.

به گزارش پرشین خودرو، پژو 3008 در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پرمخاطب ترین خودروهای کراس اوور در بازارهای جهانی بویژه بازار اروپا به شمار می رود و از طرفی دیگر با پیشرفت های بسیار خوبی که در زمینه سیستم های محرک الکتریکی و همچنین ذخیره کننده های انرژی حاصل شده است، شاهد پیشرفت چشمگیر خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی در سطح جهانی هستیم. حال کمپانی خودروسازی پژو برای داشتن بازاری قوی تر در سطح بین المللی، این دو فاکتور مهم را با هم ترکیب کرده و یک نسخه پلاگین هیبریدی از خودروی پژو 3008 در نسخه GT لاین پرورش داده است که با نام اختصاصی GT Hybrid4 شناخته خواهد شد.

 

پژو



سیستم محرک این خودروی کراس اوور سایز بزرگ متشکل از یک موتور بنزینی توربوشارژر 197 اسب بخاری چهار سیلندر و همچنین دو موتور الکتریکی 108 اسب بخاری خواهد بود که ترکیب نیروی آنان با موتور بنزینی، تبدیل به حداکثر قدرت 296 اسب بخاری شده است که با ارسال این نیرو به سمت چرخ های محرک اتومبیل، این خودروی کراس اوور سایز بزرگ را قادر به ثبت شتاب 6.5 ثانیه کرده است. البته ناگفته نماند که یکی از موتورهای الکتریکی بر روی محور جلو و دیگری بر روی محور عقب نصب شده است تا این خودروی کراس اوور را عملا یک خودروی چهارچرخ محرک کند.

 

پژو



پژو 3008 پلاگین هیبریدی مجهز به مجموعه باتری های 13.2 کیلووات ساعتی بوده و می تواند 58 کیلومتر را بدون کمک گرفتن از پیشرانه درون سوز رانندگی کند، این درحالیست که با صرف زمان کمتر از 2 ساعت و استفاده از ایستگاه های شارژ 7 کیلووات ساعتی می توان باتری های اتومبیل را به طور کامل شارژ کرد. میزان انتشار گازهای آلاینده پژو 3008 پلاگین هیبریدی برای هر گرم معادل 29 گرم بوده و میزان مصرف سوخت آن نیز برای کارکرد 100 کیلومتر ترکیبی به چیزی حدود 1.6 لیتر خواهد رسید.
 

کد خبر 116296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha