کد خبر 116305
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
افزایش موقتی ذرات معلق در هوای تهران

پرشین خودرو: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش موقتی غلظت آلاینده‌های ازن و ذرات معلق در هوای تهران طی امروز (۱۳ شهریور) کاهش موقتی کیفیت هوا را به دنبال دارد.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران، با کاهش میزان ناپایداری جوی در نخستین ساعات امروز (۱۳ شهریور) و همراه با ازدیاد تردد خودروها طی صبح شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات فراهم می‌شود.

به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه برای برخی ساعات، وزش باد انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد همچنین طی برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود که سبب کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی مناطق می‌شود.


همراه با کاهش میزان ناپایداری جوی طی شب و همزمان با اوج تردد خودروها بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده می‌شود و وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران به‌طور موقت در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

با تداوم این وضعیت جوی تا ساعات آغازین فردا (۱۴ شهریور) شرایط برای افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح فراهم می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی مناطق را به همراه دارد همچنین برای بیشتر ساعات فردا جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف انتظار می‌رود و با توجه به افزایش جزیی دما احتمال افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود. وزش باد در برخی ساعات بعد ازظهر نیز افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه دارد.

بر این اساس انتظار می رود در برخی ساعات فردا بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق به‌طور موقت افزوده شود که به تبع آن برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت دور از انتظار نیست.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۵ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۸ همچنان در شرایط سالم است.

منبع: ایسنا

کد خبر 116305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha