توانمندی خودرسازان داخلی جدی‌تر گرفته می‌شود

پرشین خودرو: قائم‌مقام اجرایی شرکت ایران خودرو دیزل قطع همکاری خودروسازان خارجی با ایران را بهترین فرصت برای ارتقاء توانمندی های خودروسازان داخلی دانست و گفت: تحریم مشکل حادی برای خودروسازی ایران به وجود نخواهد آورد.

مهدی یونسیان در گفت و گو با «پرشین خودرو»، درباره قطع احتمالی همکاری خودروسازان خارجی با ایران گفت: قطع همکاری خودروسازان خارجی فرصت خوبی است که با استفاده از آن پتانسیل ها و توانمندی های خودروسازان داخلی جدی تر گرفته می شود که با حمایت همه جانبه از شرکت های داخلی می توانیم توان صنعت خودروسازی ایران را به رخ همه بکشیم. وی با بیان اینکه قطع همکاری ها برای خودروسازان مختلف نتایج متفاوتی در برخواهد داشت، ادامه داد: شرکت هایی که اکثر قطعات مورد نیاز خود را از قطعه سازان داخلی تامین می کنند در شرایط تحریم آ در مقایسه با شرکت هایی که عمق ساخت قطعات مورد نیاز آنها کمتر است آسیب کمتری خواهند دید و اختلال چندانی در خطوط تولید آنها رخ نخواهد داد. به گفته قائم‌مقام اجرایی شرکت ایران خودرو دیزل، شرکت ایران خودرو دیزل با توجه به اینکه شرکت های تابعه آن در بخش های موتورسازی، گیربکس سازی و محورسازی خودکفا هستند در مقایسه با رقبایی که اکثر قطعات آنها وارداتی است، صدمه کمتری خواهند دید. یونسیان تاکید کرد: خودروسازان ما در صورت قطع همکاری ها باید به فکر تامین قطعات از کشورهای ثالث مانند چین و هند و یا از طریق خرید غیرمستقیم از منبع اصلی باشند. وی تصریح کرد: با توجه به دانش فنی و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا خودروسازان کشور در مدت زمان کوتاهی وابستگی خود به خودروسازان خارجی را کاهش داده و روی پای خود خواهند ایستاد.
کد خبر 11632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    0 0
    ....اینا چی خیال کردند ..... کسایی که این حرف ها رو میزنن هنوز نتونستند جایگزین واسه وانت نیسان و پیکان وانت بسازن دم از توانمندی میزنن
  • بابا اتی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    0 0
    اگه خارجی ها بروند خوش به حال مردم ایران میشه چون خودروهای اخرین سیستم ملی سوار میشن
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    واقعا متاسفم برای آدم هایی که چنین حرف هایی رو میزنن و فقط می خوان صورت مسئله رو پاک کنن نه اینکه حلش کنن آقای یونسیان این حرفها هیچ کاری از پیش نمیبره یه مقدار سرتون رو بالا بگیرین
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
    0 0
    آقای یونسیان اگر شما نمی تونی ماشین خارجی ببینی یا بخری دلیل نمی شه که از این کشور برن چون شما می خواهی که برن تازه مطمئن باش که فرزندانت می دونن کدوم ماشین بهتره!!