تسریع در ترخیص كالاها و قطعات مانده در گمرك ایران خودرو

پرشین خودرو: به منظور حل مشكلات و مسایل فیمابین ایران خودرو و گمرك جمهوری اسلامی ایران و تسهیل در امور اجرایی و رفع موانع موجود در فرآیندهای گمرك، نشستی با حضور مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و میراشرفی رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو،‌ در این نشست، تصمیماتی مبنی بر بهبود فرآیندهای گمركی و رفع موانع موجود در مسیر ترخیص كالاهای ایران خودرو از گمرك اتخاذ شد.

برمبنای این گزارش، استفاده از تسهیلات خوردوهای فرسوده مربوط به سنوات قبل و پرداخت مطالبات ایران خودرو بابت اسقاط خودروهای فرسوده در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در قالب استفاده از تخفیفات ترجیحی در پرداخت حقوق ورودی کالاهای وارداتی گروه صنعتی ایران خودرو از جمله این توافقات است.

همچنین طبق توافقات حاصل شده، مقرر شد، تسریع در ترخیص برخی كالاها و قطعات مانده در گمرك از جمله بخشی از قالب های محصول جدید ایران خودرو در دستور كار گمرك قرار گیرد.

 

گمرک



بنابر مذاكرات صورت گرفته، گمرك جمهوری اسلامی ایران موافقت خود را با افزودن سرویس كاری در روزهای تعطیل و یا پایان ساعت كاری عادی، برای تسریع در فرآیند امور گمركی و ترخیص كالاهای ایران خودرو اعلام كرده است.

همچنین گمرك جمهوری اسلامی ایران همكاری لازم برای ترخیص كالا به صورت نسیه تا 90 درصد از ارزش محموله های ایران خودرو و همچنین ترخیص درصدی با حداقل اسناد گمركی را خواهد داشت. ایجاد و تحقق فعالان مجاز اقتصادی برای تسریع در حل مسایل گمركی و ترخیص ایمن نیز از دیگر تفاهمات صورت گرفته ایران خودرو با گمرك است.

گفتنی است،‌ تصمیمات اتخاذ شده در حوزه ترخیص كالا و قطعات شامل زنجیره تامین ایران خودرو و قطعه سازان نیز می شود.

کد خبر 116349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha