تشکیل کمیته های تخصصی بررسی مشکلات در صنعت قطعه سازی

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تشکیل کمیته های تخصصی بررسی مشکلات کمیت و کیفیت در صنعت قطعه سازی با همکاری تشکل‌ها خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحركه و قطعه سازان خودرو كشور در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بسته پیشنهادی چندبخشی جبران كسری نقدینگی در صنعت خودرو به روش های تخصصی را ارایه كرد.

در این نشست، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن استقبال از همراهی انجمن و تشكل های مرتبط با خودروسازی برای رفع مشكلات جاری، دستور بررسی كارشناسی و اجرای پیشنهادات 8 بندی ارایه شده از سوی انجمن همگن قطعه سازان را صادر كرد.

فرشاد مقیمی با بیان این كه مشكلات امروز یك شبه ایجاد نشده كه بخواهد یك شبه هم حل شود گفت: مسایل قابل حل است و با اجرای الزامات آن و در كنار یكدیگر می توانیم از تمامی آن عبور كنیم. از جایی باید شروع كنیم كه بیشترین اثرگذاری را در روند مسایل داشته باشد.

 

ایران خودرو



وی اولویت اصلی امروز ایران خودرو را جلب رضایت ذینفعان دانست و گفت: هدف اصلی ما این است كه وضعیت تولید را بهبود بخشیم و با تكمیل خودروهای كف، سرمایه های قابل توجهی كه بلوكه شده را وارد چرخه تولید كنیم. وی با اشاره به ابلاغ مفاد مصوب برای اصلاح رابطه با قطعه سازان گفت: به دنبال این هستیم كه رابطه با قطعه سازان را برمبنای شاخص های عملكردی و مالی به صورت كاملا شفاف و نظام مند ساماندهی كنیم.

وی اضافه كرد: چرخه تولید باید منجربه توسعه قطعه ساز و خودروساز شود. توسعه محصول یكی از وظایف اصلی ما است.

مقیمی تصریح كرد: فرآیند ساماندهی به وضعیت موجود را با ساز و كاری دقیق دنبال و یقینا نتایج خوبی نیز كسب خواهیم كرد. با نیروی انسانی متخصص و متعهد صنعت خودرو باید نشان دهیم همه در كنار هم هستیم و با تشریك مساعی از ظرفیت و پتانسیل یكدیگر برای تحقق اهداف استفاده می كنیم.

وی با تاكید بر شفاف سازی و كار در فضای سیستماتیك و فرآیندی گفت: همه ذینفعان باید بر نتایج عملكرد و اقدامات ما دسترسی داشته باشند. قطعه سازان شریك تجاری ما هستند و باید در جریان امور تولید قرار بگیرند، همانطور كه خودروساز باید در جریان وضعیت تولید قطعه ساز قرار بگیرد.

وی از تفاهم با گمرك برای تسهیل در امور و فرآیندهای گمركی مربوط به ایران خودرو خبر داد و گفت: تفاهمات صورت گرفته شامل زنجیره تامین ایران خودرو نیز می شود و قطعه سازان می توانند از نتایج این تفاهم منتفع شوند.

مقیمی پشتوانه پول ملی كشور را فعالیت اقتصادی صنعتگران و تولیدكننده ها دانست و تصریح كرد: مردم انتظار دارند تا با ارتقای بهره وری، دانش و تكنولوژی محصول با كیفیت مناسب، قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش شایسته عرضه كنیم.

وی تنها راه نجات كشور را توجه به توان داخل و داخلی سازی تولید دانست و گفت: حتما مسایل جاری را پشت سر خواهیم گذاشت، از جمله مهم ترین آن تكمیل خودروهای ناقص و تامین نقدینگی تولید است. با همدلی و همراهی هم می توانیم از مسایل پیش روی با موفقیت عبور كنیم.

وی همچنین بر استمرار جلسات تخصصی با تشكل قطعه سازان در موضوعات مبتلابه و تشكیل كمیته های ویژه برای رفع كامل مشكلات و مسایل تاكید كرد.

در این نشست، قائم مقام ارشد مدیرعامل ایران خودرو ضمن استقبال از برگزاری جلسات مشترك با قطعه سازان گفت: دچار چرخه معیوبی در تولید قطعه و خودرو هستیم و باید با همراهی و كمك به یكدیگر به عنوان شریك تجاری از این شرایط بحرانی عبور كنیم.

عباس ملكی طهرانی افزود: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تلاش های شبانه روزی برای رفع مسایل دارد و باید با حمایت و پشتیبانی شبكه تامین و مسئولان ذیربط در كشور بتوانیم مشكلات را حل كنیم.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحركه و قطعه سازان خودرو كشور نیز با اعلام حمایت از مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: وظیفه ما خدمت و كمك به صنعت خودرو است.

وی افزود: در گذشته كمیته هایی مانند قیمت گذاری، قراردادها،‌ بررسی مشكلات كیفیت و كمی در انجمن وجود داشت و این آمادگی وجود دارد تا این كمیته ها احیا شده و به خودروسازی كمك كند.

نجفی منش تصریح كرد: ما تمام قد در كنار مدیرعامل ایران خودرو برای بهبود این صنعت ایستاده ایم تا تصویر ذهنی جامعه از صنعت خودرو ارتقا یابد. از این صنعت دفاع می كنیم تا آن را به جایگاهی كه شایسته است برسانیم.

کد خبر 116359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha