کد خبر 116392
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
امکان تعمیر موتور هواپیماهای جت در ایران فراهم شد

پرشین خودرو: تعمیرات اساسی موتور هواپیماهای جت که پیش از این در آمریکا و اروژای غربی صورت می‌گرفت و بیم آن وجود داشت که دیگر به کشور بازنگردند، در حال توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی انجام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، 150  شرکت دانش بنیان ایرانی در زمینه ساخت و تعمیرات هواپیما فعالیت می‌کنند. این شرکتها تلاش دارند بخشی از مشکلات صنعت هوانوردی را با اتکا بر توان داخلی رفع کنند.


بخشی از فعالیت این شرکتها تعمیرات اساسی موتور هواپیماهای جت است که البته پیش از این موتورهای برای تعمیر به آمریکا و اروپای غربی فرستاده می‌شد و بیم آن وجود داشت که دیگر این موتورها به کشور بازنگردد این مشکلات جدای از هزینه‌های فراوان ارسال موتور بود.

 

موتور هواپیما

 

این صنعت در دنیا در دسته فناوری‌های پیچیده تلقی می‌شود اما با این وجود مشکلات پیش آمده در هواپیمای کشور توسط همین شرکتها رفع می‌شود، تنها یک شرکت طی یک سال گذشته توانسته‌است 12 فروند هواپیمای زمین‌گیر را فعال کند.

این شرکتها تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشور فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند استانداردهای این سازمان را کسب کنند؛ مراکز تعمیراتی این قطعات بیشتر در شرق و غرب دنیا وجود دارد و مراکز مشابهی در خاورمیانه نیست چرا که تعمیر موتورهای جت ابزار پیشرفته‌ای نیاز دارد که به‌صورت انحصاری در اختیار شرکتهای سازنده موتور است که این انحصار توسط شرکتهای دانش بنیان شکسته شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 116392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha