هنسی به دنبال شکستن رکورد سرعت 500 کیلومتر بر ساعت

پرشین خودرو: شرکت هنسی اعلام کرد که با استفاده از خودروی ونوم F5 می تواند سرعت 310 مایل، یعنی حدودا 500 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، روزهای گذشته خبر رکوردشکنی یک نسخه ویژه از بوگاتی شیرون مثل بمب در رسانه های مختلف بین المللی صدا کرد و این خودرو توانست با تغییرات فنی و آیرودینامیکی بسیار خوبی که بر روی بدنه آن ایجاد شده بود و همچنین با همکاری شرکت "میشلن" در طراحی و تولید لاستیک های مخصوص، توانست رکورد سرعت را جابجا کرده و با ثبت سرعت حدودا 490 کیلومتربرساعتی، این عنوان را به نام خود ثبت کند، اما کار برای بوگاتی تمام نشده است و شرکت هنسی روز گذشته اعلام کرد که با خودروی هنسی ونوم F5 خواهد توانست به سرعت 500 کیلومتربرساعت برسد.

 

هنسی



همانطور که می دانید، درحال حاضر تمامی خودروهای هایپرکار موجود در جهان در باشگاه خودروهای 400 کیلومتری قرار دارند و نسخه ویژه بوگاتی شیرون هم توانست رکورد سرعت 490 کیلومتر برساعت را به نام خود ثبت کند، اما شرکت هنسی اعلام کرده است که با استفاده از خودروی هایپرکار هنسی ونوم F5 قصد دارد علاوه بر ثبت یک رکورد جدید سرعت، اولین کسی باشد که به محدوده سرعت 500 کیلومتربرساعت با استفاده از خودروهای مناسب جاده های عمومی دست پیدا می‌کند، هرچند شرکت خودروسازی بوگاتی هم با یک نسخه ویژه توانست به چنین رکوردی برسد و شکستن این رکورد با یک خودروی استاندارد مناسب برای جاده های عمومی می‌تواند ارزش بسیار بالاتری داشته باشد.

 

هنسی



دقیقا 5 سال پیش، شرکت هنسی یک طرح مفهومی از پروژه "ونوم F5" رونمایی کرده بود که پیش از این در رابطه با آن صحبت‌های فراوانی شده است، اما با حفظ طراحی عقب اتومبیل، در نسخه نهایی شاهد تغییرات زیادی در قسمت جلوی اتومبیل نسبت به نسخه کانسپت بودیم که تاحدودی ساده‌تر، ولی پویاتر و آیرودینامیکی طراحی شده است تا توانایی حرکت سریع و هدایت بهتر جریان هوا را داشته باشد. علاوه بر این، در داخل کابین اتومبیل هم شاهد حجم بسیار زیاد فیبرکربن برای کاهش وزن اتومبیل و همچنین خروجی‌های جالب سیستم تهویه مطبوع کابین هستیم که برای ساخت آنان از روی خروجی‌های سیستم اگزوز اتومبیل الگوبرداری شده است.

 

هنسی



شرکت سازنده تایید کرده است که از یک پیشرانه 7.4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر در بخش فنی هنسی ونوم F5 استفاده کرده است که می‌تواند 1600 اسب بخار قدرت و همچنین 1762 نیوتن متر گشتاور داشته باشد تا زنگ خطر بار دیگر برای شرکت خودروساز بوگاتی و هایپرکار "شیرون" به صدا در آید.

طبق ادعای شرکت سازنده، نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده 8 سرعته با قابلیت تعویض دنده دستی دریافت شده و به چرخ‌ها منتقل می‌شود که نتیجه آن یک شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت تنها 10 ثانیه و همچنین شتاب صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت کمتر از 20 ثانیه خواهد بود که یک عملکرد خارق العاده برای این خودرو به شمار می‌آید!. این درحالیست که سقف سرعت اتومبیل هم به چیزی حدود 482 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که قطعا تبدیل به یک کابوس برای بوگاتی شیرون خواهد شد.

کد خبر 116404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha