کد خبر 116405
۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
آمار چشمگیر قربانیان عبور از چراغ قرمز

پرشین خودرو: طبق اعلام انجمن خودروسازی ایالات متحده آمریکا، بیش از 2 نفر در هر روز جان خود را در ایالات متحده آمریکا به دلیل عبور از چراغ قرمز دیگر خودروها از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تحقیقات اخیر و گزارش انجمن خودروسازی ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که طی 10 سال گذشته قربانیان عبور از چراغ قرمز آمار چشمگیری را به خود اختصاص داده اند. در سال 2017 میلادی کمتر از 939 نفر در ایالات متحده آمریکا بر اثر عدم رعایت قوانین و کسانی که از چراغ قرمز عبور می کنند، جان خود را از دست داده اند و این آمار زمانی جالب تر می شود که میزات تلفات عبور از چراغ قرمز دیگر رانندگان نسبت به سال 2012 میلادی حدود 28 درصد افزایش پیدا کرده است.

این آمار نشان می دهد که 46 درصد از قربانیان عبور از چراغ قرمز، افراد و یا مسافرانی هستند که در وسایل نقلیه سوار بوده اند. بیش از 5 درصد تلفات عابرپیاده و دوچرخه سوارها گزارش شده و همچنین کمی بیشتر از 35 درصد تلفات عبور از چراغ قرمز را هم رانندگان وسایل نقلیه تشکیل می دهد.

طبق آخرین شاخص فرهنگ ایمنی ترافیک بنیاد AAA، حتی اگر 85 درصد از رانندگان بدانند که عبور از چراغ قرمز خطرناک است، از هر 3 نفر یکی از آنان می گوید که طی 30 روز گذشته حداقل یکبار این کار را انجام داده و از چراغ قرمز عبور کرده است. علاوه بر این، بیش از 2 نفر از هر 5 نفر نیز معتقد هستند که حتی اگر مرتکب تخلف شده و از چراغ قرمز عبور کنند، بعید نیست که یک افسر پلیس در نزدیکی آنان باشد و آنان را جریمه کند.
 

کد خبر 116405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha