کانسپت EV 45، نگاه همزمان هیوندای به گذشته و آینده + تصاویر

پرشین خودرو: هیوندای در طراحی مدل مفهمومی EV 45 از مدل های مفهومی برقی گذشته و قدیمی این شرکت الهام گرفته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هیوندای امروز در نمایشگاه فرانکفورت، پرده از مدل مفهومی EV 45 برداشت که نشان می دهد این کارخانه با وجود احترام به گذشته، نگاهش به سوی آینده است. خودرو هیوندای EV 45 با الهام از یکی از نمادین ترین طراحی های مفهومی این شرکت یعنی Pony coupe concept 1974 و البته طراحی مدرن این کارخانه در طراحی خودروهای برقی، هنوز بر عقیده تجربه رانندگی در عصر الکتریکی شدن و خودروهای خودران استوار است.

 

هیوندای



کانسپت هیوندای EV 45 از نظر اسم نیز اشاره مستقیم به خودروی مفهومی Pony coupe conpet 1974 دارد، چرا که اکنون 45 سال از معرفی شدن این مدل مفهومی می گذرد و همچنین عدد 45 در اسم این مدل، اشاره به زوایای جلو و عقب الماسی شکلش دارد که به نقل از هیوندای، نمایانگر طراحی های آینده نگرانه این کارخانه کره ای خواهد بود. مدل مفهومی EV 45 بدنه ای به سبک تک رنگ و همچنین طراحی آیرودینامیکی و سبک وزن را با الهام از هواپیماهای دهه 1920 انجام داده است. دقیقاً مانند کانسپت اصلی کوپه دارای خطوط تمیز و ساختار ریز و کوچک است.

 

هیوندای



در عین حال طراحی مفهومی هیوندای با ترکیب زبان طراحی اسپرتی به آن، اثری متفاوت خلق کرده است و از نکات برجسته در این خودرو می توان به جلو پنجره و چراغ های مکعب و مشبک آن اشاره کرد که در بخش عقب نیز به همین صورت طراحی شده است، البته نباید از طراحی سقف فست بک آن که شیب متمایل به جلو دارد و درهایی که در خلاف یک دیگر باز می شوند، چشم پوشی کرد.

 

هیوندای



جزئیات این خودرو در همه قسمت هایش به چشم می خورد، برای مثال در زیر درهای جلو EV45 لامپ‌های LED به کار رفته است تا میزان شارژ باطری را نمایش دهد، همچنین سیستم هایی نظیر دوربین های جانبی مخفی که به جای آینه های بغل استفاده می شوند و نیز رینگ هایی با طراحی مرکب را می توان اسم برد که به طراحی این خودروی کانسپت جذابیت دوچندان بخشیده است.

درباره طراحی داخل خودرو، هیوندای اذعان دارد که طراحی داخلی، یک فضای باز منحصر به فرد است که توانایی تغیر با شرایط و استایل زندگی صاحب خودرو و نیز تقاضای سرنشینان را دارد. با توجه به این که خودرو مذکور از تکنولوژی خودران بهره مند است، طراحان خودرو در داخل آن از چوب و چرم و پارچه استفاده کرده اند تا فضای داخلی را فضایی گرم و بزرگ جلوه دهد، همچنین صندلی های عقب به شکل صندلی های مخصوص سالن طراحی شده اند و صندلی های جلو قابلیت چرخش خواهند داشت تا در صورت لزوم، راننده و سرنشین جلو بتوانند به عقب برگردند و با سرنشینان عقب ارتباط برقرار کنند.

 

هیوندای



سرنشینان جلو می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق یک صفحه نمایش که از طریق یک پروژکتور در وسط داشبورد قرار گرفته بدست بیاورند ، همچنین همین اطلاعات نیز توسط یک صفحه نمایش لمسی در سراسر داشبورد قابل تغییر و استفاده هستند. با توجه به اطلاعاتی که هیوندای در اختیار قرار داده، به علت برقی بودن پیشرانه این خودرو فضای داخلی بزرگتر از هم رده های بنزینی اش است و نیز محل قرار گیری باطری ها و موتور این خودرو در بیرون و یا زیر صندلی های سرنشینان است، همچنین بر روی درب های این خودرو فضاهای خالی بزرگی در نظر گرفته شده تا سرنشینان بتوانند لوازمی مانند موبایل و لپتاپ خود را در زمانی که نیازی به استفاده ندارند، بدون داشتن دغدغه، در آنجا قرار دهند.

کد خبر 116425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha