کد خبر 116427
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
خودروهای برقی در حال تصاحب نیمی از بازار جهان

پرشین خودرو: یک شرکت مشاوره ای پیش بینی کرد فروش خودروهای برقی در جهان تا ۱۳ سال آینده به ۵۰ درصد از کل فروش خودروهای جدید در جهان برسد و تا سال ۲۰۵۰، ۷۳ درصد مسافران در جهان با خودروهای الکتریکی سفر می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت مشاوره انرژی دی ان وی در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد تقاضای جهانی نفت طی سه سال آینده افزایش می یابد و پس از آن تا حدود سال 2030 ثابت است و سپس به شدت کاهش می یابد .


اکثر شرکت های نفتی انتظار دارند تقاضای نفت بین اواخر دهه 2020 و دهه 2040 افزایش یابد. آژانس بین المللی انرژی که در مورد سیاست انرژی به اقتصادهای غرب مشاوره می‌دهد ، انتظار افزایش تقاضا را قبل از 2040 ندارد.


افزایش تقاضای بخش پتروشیمی و هوانوردی بیش از کاهش تقاضای نفت برای حمل و نقل جاده ای خواهد بود . گزارش سالانه این شرکت که در بیش از 100 کشور فعالیت می‌کند و به شرکت‌های نفتی و شرکت‌های انرژی تجدید پذیر مشاوره می‌دهد، در تضاد با سرمایه گذاری فزاینده در میادین جدید نفت و گاز است .

 

خودروی برقی

 


سرپرست بخش دورنمای انتقال انرژی در شرکت دی ان وی گفت:« دلیل اصلی برای پیش بینی اوج تقاضای نفت در اوایل دهه 2020 به عقیده ما افزایش پذیرش خودروهای برقی و کاهش رشد بخش پتروشیمی است» .


این شرکت انتظار دارد فروش خودروهای برقی در 2032 به 50 درصد از کل فروش خودروهای جدید در جهان برسد، در حالی که پیش‌بینی سال گذشته این شرکت اواسط دهه 2030 بود. تا اواسط قرن، 73 درصد مسافران در جهان با خودروهای الکتریکی سفر می‌کنند که بیشتر از 2.5 درصد امروز است .


در نروژ ، مقر این شرکت، بیش از 40 درصد تمام خودروهای جدید فروخته شده در 8 ماه اول سال جاری میلادی برقی بوده اند که بیش ترین حد در کل جهان است. دولت نروژ می‌خواهد این رقم را تا 2025 به 100 درصد برساند .


شرکت دی ان وی اعلام کرد تقاضا برای گاز طبیعی که به نظر شرکتهای نفتی می‌تواند پلی بین انتقال جهانی از سوخت های فسیلی به انرژی تجدید پذیر باشد، در 2026 از تقاضا برای نفت پیشی می‌گیرد و در 2033 ثابت می شود .


در این بین، پیش‌بینی می‌شود سهم برق از کل ترکیب انرژی تا اواسط قرن دو برابر شده و به 40 درصد سطح فعلی برسد. انرژی خورشیدی و باد دو درصد تولید این برق را بر عهده خواهند داشت .


پیش بینی می شود هزینه سالانه شبکه برق برای اتصال هزاران مزرعه خورشیدی و بادی و میلیون‌ها خودروی برقی، بیش از دو برابر شود و به 1.7 تریلیون دلار برسد .


در همین حین، سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی تا 38 درصد از 68 درصد امروز کاهش می یابد .

منبع: تسنیم

کد خبر 116427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha