الکتریکی جدید فولکس واگن برای قبضه کردن بازار می آید + تصاویر

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی فولکس واگن با معرفی جدیدترین الکتریکی خود، حکم قتل تسلا و دیگر خودروهای الکتریکی بازار را صادر کرد!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با شروع بکار نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، خودروسازان حاضر در این نمایشگاه بویژه خودروسازان آلمانی جدیدترین دستاوردهای خود را در این رویداد محلی معرفی کردند و شرکت خودروسازی فولکس واگن هم به عنوان بزرگ ترین تولید کننده اتومبیل در جهان، مهمان ویژه این نمایشگاه خواهد بود که در غرفه اختصاصی خود به طور رسمی از جدیدترین ساخته کاملا الکتریکی خود با نام ID.3 رونمایی کرده است و برخلاف چیزی که انتظار می رفت، این خودرو به هیچ وجه یک نسخه کانسپت نبوده و آماده می شود تا حدود 2 ماه دیگر، یعنی در ماه نوامبر به خط تولید فولکس واگن اضافه شده و در اختیار مشتریان قرار گیرد.

 



این خودرو با وجود طراحی پیشرفته و آینده نگری که دارد، به مرحله پایانی توسعه رسیده و قرار است که از ماه نوامبر به طور رسمی تولید آن در کارخانه فولکس واگن آغاز شود. فولکس واگن در رابطه با برنامه فروش این خودرو می گوید که در حال حاضر بیش از 30 هزار سفارش دریافت کرده است و به زودی با قیمت پایه 30 هزار یورو نیز به مشتریان عرضه خواهد شد، هرچند در حال حاضر برنامه ای برای فروش این خودرو در ایالات متحده آمریکا ارائه نشده است، اما در آینده شاهد عرضه این محصول در خاک آمریکا نیز خواهیم بود تا قاتلی برای تسلا بویژه خودروی تسلا مدل 3 باشد.

 



برای تامین انرژی مورد نیاز این خودرو برای حرکت، فولکس واگن بر روی محور عقب اتومبیل یک موتور الکتریکی نصب کرده است که می تواند 204 اسب بخار قدرت و یا 310 نیوتن متر گشتاور تولید کند. از عملکرد این موتور در شتابگیری صحبتی به میان نیامده است، اما فولکس واگن مدعی است که با تکیه بر قدرت 204 اسب بخاری این موتور می توان به حداکثر سرعت 160 کیلومتر برساعتی رسید.

 



فولکس واگن می گوید که این خودرو براساس پلتفرم MEB و در قالب یک خودروی هاچ بک 5 درب ساخته شده است که با 3 بسته مختلف باتری در اختیار مشتریان قرار می گیرد. بسته اول برای مشتریان مجموعه باتری های 45 کیلووات ساعتی خواهد داشت که امکان حرکت تا حداکثر 330 کیلومتر را به آنان می دهد و بسته دوم مجموعه باتری های 58 کیلووات ساعتی داشته و محدوده حرکت اتومبیل را به حداکثر 420 کیلومتر افزایش می دهد. اگر هم محدوده حرکت بیشتری می خواهید، فولکس واگن انتخاب آخر شما را به مجموعه باتری های 77 کیلووات ساعتی اختصاص می دهد که با یکبار شارژ کامل آنان می توانید تا حداکثر مسافت 550 کیلومتری رانندگی کنید.

در صورت اتمام شارژ باتری های اتومبیل هم جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، البته به غیر از اینکه در مناطق غیرشهری باتری خالی کنید، زیرا با استفاده از شارژرهای سریع 100 کیلووات ساعت می توان انرژی مورد نیاز برای طی کردن مسافت 290 کیلومتری را تنها با صرف 30 دقیقه زمان بدست آورید.
 

کد خبر 116448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha