کد خبر 116486
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
رعایت نرخ جدید برای تمام ایرلاین‌ها الزامی است

پرشین خودرو: مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که ایرلاین‌ها ملزم به رعایت نرخ‌های جدید بلیت پروازهای داخلی هستند، گفت: در بحث تخلفات احتمالی قیمت و گرانی با سازمان تعزیرات حکومتی هماهنگ هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، رضا جعفرزاده با یادآوری این‌که از 21 ماه جاری نرخ‌های جدید برای پروازهای داخلی اعلام شده است،‌ اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت این نرخ‌ها هستند و سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد ایرلاین‌ها نظارت مستمری خواهد داشت.

 

بلیت


وی با بیان این‌که نرخ‌های جدید از نرخ‌های آذرماه سال 97 پایین‌تر است، تصریح کرد:‌ در جدول دامنه قیمت بلیت آذرماه سال گذشته کف و سقف‌های متفاوتی برای ایرلاین‌ها وجود داشت، اما در جدول جدید این قیمت‌ها برای تمام ایرلاین‌ها یکسان است و تفاوتی با همدیگر ندارد.


وی با اشاره به این‌که نرخ‌های جدید بر اساس هزینه‌های تمام شده یک ساعت صندلی پرواز محاسبه شده است، گفت: چنانچه طی 5 ماه گذشته نرخ ایرلاین‌ها بررسی شود متوسط فروش بلیت پروازی تهران-مشهد حدود 389 هزار تومان بوده که پایین‌تر از محاسابات هزینه‌های تمام شده یک ساعت صندلی پرواز است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که نرخ‌های جدید مورد توافق ایرلاین‌ها بوده و سازمان هواپیمایی هم با آن موافقت کرده است، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری نگاه یک سویه به نفع ایرلاین‌ها در بخش حمل‌ونقل هوایی ندارد و با توجه به دغدغه وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی، سرویس دهی مناسب، حفظ ایمنی و استمرار پروازها جرو اولویت‌های کاری است.

جعفرزاده افزود: شرکت‌های هواپیمایی باید بتوانند سرپا بایستند، از این نوع نگاه سازمان باید همه جانبه باشد. ضمن این‌که سازمان هواپیمایی همواره از حقوق مردم حمایت کرده و با گرانی بالاتر از سقف‌های اعلام شده قیمت بلیت برخورد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به این‌که با سازمان تعزیرات حکومتی هماهنگ هستیم، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری جلسات مشترکی با سازمان حمایت و تعزیرات در حوزه قیمت‌ها داشته و دارد.

منبع: تسنیم

کد خبر 116486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha