کد خبر 116489
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
خسارت تصادفات نزدیک به ۷درصد تولید ناخالص ملی است

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خسارتی که از تصادفات به کشور وارد می شود نزدیک به ۷ درصد تولید ناخالص ملی است و خواهش میکنیم دولت از دستگاه های دخیل در امر تصادفات حمایت کنند.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در چهار ماهه اول سال جاری بر اساس آمار دریافتی از پزشکی قانونی بالغ بر ۵ هزار و ۸۳۳ نفر از هموطنان در جاده های کشور و یا در معابر شهری بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۳۹۷ نفر در جاده ها و هزار و ۴۳۶ نفر در شهرها جان خود را از دست دادند.

 

هادیانفر



سردار هادیانفر ادامه داد: تقریبا ۱۲۳ هزار و ۶۳۴ نفر بر اثر تصادفات مصدوم (مجروح) شدند که نسبت به سال قبل صفر بوده است یعنی نه افزایش و نه کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ۱۱۲ هزار وسیله با ظرفیت ۲ و نیم میلیون دانش آموز پیش بینی کردیم و از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه طرح آماده باش پلیس راهور آغاز می شود.

وی بیان کرد: برای طرح مهرماه از ۱۴ هزار و ۹۰۲ نفر نیروهای پلیس راهور در شهرها بهره می بریم و از تمامی امکانات برای اول مهر استفاده می کنیم تا با کمترین گره ترافیکی رو به رو شویم.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آمار فوتی سر صحنه حدود ۵۳ درصد است که ۶ درصد در حین انتقال فوت می کنند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل نیم درصد کاهش داشته است و فوت در بیمارستانها حدود ۴۰/۲ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.


وی ادامه داد: امسال نسبت به سه ماه اول سال ۵ درصد افزایش سفر داشته ایم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: ۲۵/۷ درصد واژگونی در جاده ها داشته که این عدد در برهی روزهای پر تردد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: ۱۹/۷ عابرین، ۲۱ درصد موتورسیکلت سواران و رانندگان و سرنشینان ۵۹ درصد جان باختگان در تصادفات هستند.

وی گفت: یک میلبون و ۷۰۲ هزار و ۶۰۹ دستگاه وسایل نوشماره در پنج ماه اول سال داشتیم که نسبت به مدت زمان سال قبل کاهش داشته ایم.

هادیانفر ادامه داد: همپنین یک میلون و ۱۰۳ هزار و ۷۷۴ جلد گواهینامه تمدید و صادر شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در این چند ماه اخیر ۴۵ تا ۶۵ نفر در کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند یعنی تقریبا هر ساعت ۲ نفر جان خود را از دست می دهند.

هادیانفر تاکید کرد: از کم کاری صداوسیما گلایه مند هستیم چراکه به وظیفه خود عمل نمی کنند و خواهش می کنیم در بحث فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات تمامی دستگاه ها را کمک کنند.

وی گفت: ۸۴ درصد تصادفات با چهار عاملی است که با فرهنگساری برطرف می شود، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو عامل های اصلی تصادفات است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خسارتی که از تصادفات به کشور وارد می شود نزدیک به ۷ درصد تولید ناخالص ملی است و خواهش میکنیم دولت از دستگاه های دخیل در امر تصادفات حمایت کنند.

وی گفت: به همکاران خود تاکید کردیم که جریمه های رانندگی باید عادلانه باشد و اصلا اصولی برای تعداد برگ جریمه از سوی ماموران نداریم.

هادیانفر تصریح کرد: اگر افراد با پلیس‌یارها همکاری نکند و پلیس شاهد این صحنه باشد فرد متخلف تا ۵۰ هزار تومان جریمه می شود.

وی گفت: دارندگان گواهینامه های پایه سوم که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه یشان گذشته باشد و حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد می توانند راننده حمل و نقل عمومی شوند.

هادیاتفر گفت: اسنپ، تپ سی و سایر ناوگان های حمل و نقل به این نکته توجه کنند که اگر راننده ای را که دو سال از دریافت گواهینامه اش نگذشته باشد و همچنین سنش کمتر از ۲۳ سال سن باشد را به کار بگیرند مطابق ماده ۱۶ با آنها برخورد می شود.

منبع: مهر

کد خبر 116489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha