قدم گذاشتن به مسیرهای ناهموار با آفرودر مخصوص آئودی + تصاویر

پرشین خودرو: آئودی با مدل مفهومی AI:Trail Quattro، نمایی جدید از رانندگی آفرود در آینده را به همگان نشان داد، به ویژه اینکه قابلیت رانندگی خودکار در این خودرو وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در نمایشگاه فرانکفورت 2019 ، آئودی از 4 مدل مفهومی رونمایی کرد که به گفته این کارخانه سبک رانندگی نوینی را به ارمغان خواهد آورد، در بین این 4 خودرو، می خواهیم درباره آفرودری حرف بزنیم که جلوه ای ویژه و متفاوت از آنچه به شکل روزمره به عنوان آفرود یاد می کنیم، حرف بزنیم.

 

آئودی



آئودی AI:Trail Quattro به همان اندازه که ظاهرش عجیب است، طرز کار و راندمانش هم عجیب خواهد بود، به طوری که با وجود قابلیت استفاده در مسیرهای خارج از جاده، از ویژگی خودران نیز بهره می برد که در صورت ترکیب این دو کارایی متفاوت با یکدیگر، شاهد یک خودروی عجیب با کارایی عجیب تر خواهیم بود که ساختن آن تنها از پس آئودی بر خواهد آمد.

 



خودرو مذکور با طراحی آینده نگرانه و طراحی حشره مانند، به همراه 4 درب طراحی شده است که از یک پیشرانه کاملا برقی با 4 موتور مجزا برای هر چرخ استفاده کرده تا یک خودرو بدون میل گاردان با قابلیت آفرود را به ارمغان بیاورد. خودروی مذکور طولی معادل 4.15 متر و همچنین عرض 2.15 متر دارد که بر روی رینگ های عظیم الجثه 22 اینچی با تایر هایی به بزرگی 33.5 اینچ سوار است که ارتفاع کف آن از زمین به 34 سانتی متر می رسد و به خودرو این توانایی را می دهد تا بتواند وارد آبی به عمق نیم متر شود.

 



به علت استفاده از مواد سبک وزن در ساخت این خودرو، شاهد وزن خالص 1750 کیلوگرمی هستیم که به خودی خود بسیار قابل تقدیر است، چرا که با در نظر گرفتن 4 موتور الکتریکی و یک باطری لیتیوم یونی بزرگ آن هم بر روی یک اتومبیل آفرودی، این وزن بسیار مناسب و کم خواهد بود.

 



گفتنی است که سیستم پیشرانه این خودرو قابلیت طی مسیری به اندازه 400 الی 500 کیلومتر در جاده آسفالت و یا خاکی را به ثبت خواهد رساند، ولی اگر قصد افرود سنگین را داشته باشید، با یک بار شارژ می توانید حداکثر تا 250 کیلومتر با این خودرو رانندگی کنید.

 



هر کدام از موتورها در نزدیکی یک چرخ قرار گرفته و به طور مستقیم آن را به گردش در می آورد؛ نیرو تولید شده توسط هر 4 موتور معادل 429 اسب بخار و 1000 نیوتن متر گشتاور است که آئودی در این باره می گوید: معمولا فقط قسمتی از این نیرو استفاده می شود که حاکی از وجود سیستمی برای درک و تنظیم میزان نیروی خروجی در هر اکسل را کنترل می کند.

 



در خیابان های عمومی، سیستم خودران این خودرو قابلیت دریافت مجوز سطح 4 است که در استاندارد های جهانی سیستم های خودران، دومین سطح از بالاترین مجوز برای وسایل نقلیه خودران به شمار می آید، هرچند در این سطح رانندگی خودکار همچنان نیاز به هوشیاری راننده در مواقع ضروری خواهد بود.

 



همینطور برای استفاده در مسیرهای خاکی و سنگین، پدال گاز و ترمز و نیز فرمان قابل استفاده خواهد بود، هرچند سیستم خودران در شرایط نه چندان بحرانی و سخت می تواند در هدایت اتومبیل کمک کند، ولی فقط می توان از سرعت پایین از این قابلیت استفاده کرد. هرچند نباید فراموش کنیم که این خودروی آئودی همچنان یک طرح مفهومی است و به نظر نمی رسد که آئودی برنامه ای برای تولید و عرضه آن به مشتریان داشته باشد.

کد خبر 116496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha