کد خبر 116504
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
تولید خودروی خورشیدی که هرگز نیاز به شارژ ندارد

پرشین خودرو: شرکت تویوتا قصد دارد با همکاری چند شرکت دیگر خودروی خورشیدی تولید کند که هرگز نیاز به شارژ ندارد و بدون توقف به طور دائمی قادر به حرکت است.

به گزارش پرشین خودرو، تویوتا اعلام کرده با همکاری شرکت شارپ و سازمان توسعه فناوری صنعتی و انرژی های جدید ژاپن قصد دارد اتومبیل تازه ای بسازد که می تواند بدون توقف و برای همیشه به حرکت خود ادامه دهد و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد.

 

خودروی خورشیدی تویوتا


صفحات خورشیدی قابل نصب بر روی خودروی جدید تویوتا مبتنی بر فناوری پیشرفته ای هستند که انتقال دائمی انرژی برق مورد نیاز به خودرو را ممکن می کند و ظرفیت بالایی برای نگهداری انرژی دارند. باتری نصب شده بر روی خودروی یادشده از ظرفیت کافی برای ذخیره انرژی برخوردار است و لذا در شب هم می تواند برق لازم برای حرکت خودرو را تامین کند.


بر اساس برآوردهای تویوتا هزینه تولید چنین خودرویی نزدیک به ۲۸ هزار دلار است. خودروی یادشده هم در زمان پارک و هم در حین حرکت قادر به شارژ باتری است و قرار است آزمایش اولین نمونه آن در ماه های آینده انجام شود.

میزان بهره وری صفحات خورشیدی نصب شده بر روی این خودرو ۳۴ درصد است. این در حالی است که میزان بهره وری صفحات خورشیدی عادی موجود در بازار به تنها ۲۰ درصد می رسد. ضخامت این صفحات نیز تنها ۰.۰۳ میلیمتر است و بنابراین می توان آنها را بدون مشکل خاصی بر روی سقف، بدنه و حتی کاپوت خودرو نصب کرد.

منبع: مهر

کد خبر 116504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha