کد خبر 116510
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
عودت مبلغ گرانفروشی‌ بلیت قطار به مسافران

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در صورتی که مسافران بلیتی با قیمت بیش از نرخ‌های مصوب خریداری کرده باشند، می‌توانند آن را مسترد کنند.

به گزارش پرشین خودرو، سعید رسولی اظهار داشت: در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار حدود قانونی را رعایت می‌کنیم و تمامی افزایش قیمت بلیت‌های قطار داری ثبت قانونی و در پیک‌های زمانی وجود دارد. همچنین به صورت دائم و مستمر از جانب معاونت مسافری راه‌آهن بررسی می‌شود.

وی افزود: در صورتی که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در پیک‌های سفر قیمت بلیت قطار را افزایش دهند، به طور قطع در سایر بازه‌های زمانی و در مواقعی که پیک سفر نباشد، قیمت بلیت قطار کاهش می‌یابد.


معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قیمت‌های بلیت قطار در ایام پیک و تابستان به صورت کاملا رسمی از طرف معاونت‌های مسافری کنترل می‌شود و در صورتی که مسافران بلیتی خارج از قیمت‌های مصوب خریداری کرده باشند، می‌توانند آن را استرداد کنند.

 

بلیت قطار


رسولی ادامه داد: افزایش قیمت بلیت‌ها در برخی از مسیرهای پرتردد مانند مشهد حدود ۲۰ درصد بود، اما در سایر مسیرها بر اساس سقف قانونی و کنترل شده، افزایش قیمت رخ داده است.

وی تأکید کرد: از خرداد سال گذشته قیمت بلیت قطارها افزایش نیافته و باتوجه به افزایش هزینه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، قیمت بلیت در تمامی مسیرها به طور میانگین ۲۲ درصد رشد قیمتی داشته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: در صورتی که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی خارج از سقف نرخ‌های تعیین شده قیمت بلیت را افزایش دهند، به طور قطع با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود. سامانه‌ای جهت رسیدگی به شکایات مسافران طراحی شده و در صورتی که مسافران بابت افزایش قیمت بلیت شکایاتی داشته باشند، می‌توانند به سامانه ۵۱۴۹ مراجعه و شکایات خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه تا به امروز هیچ گزارشی مبنی‌بر گران فروشی بلیت قطار به ما اعلام نشده خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با کمک راه‌آهن و همچنین تخصیص یارانه‌ای که به آن‌ها ارائه شده، بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کرده‌اند بنابراین درخواستی مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت ندارند.

منبع: مهر

کد خبر 116510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha