شرایط عمومی بیمه بدنه خودرو سال 98 + جزئیات

پرشین خودرو: سازمان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین بیمه‌گر کشور، درباره شرایط افراد و سازمان‌هایی که می‌توانند تحت پوشش‌های بیمه‌ای مختلف قرار گیرند راه‌حل‌های مناسبی ارائه داد. با ما همراه باشید تا چکیده‌ای از تمامی این راه‌کارها را باهم بشناسیم.

به گزارش پرشین خودرو، بنابر اعلام بیمه دات کام، بیمه بدنه اتومبیل برخلاف بیمه شخص ثالث بیمه‌نامه اختیاری هست و یکی از انواع بیمه‌های اموال هست که به یک وسیله نقلیه تعلق می‌گیرد. شخص بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغ مشخصی به‌عنوان حق‌بیمه به شرکت بیمه، وسیله نقلیه خود را در برابر خطراتی که ممکن است برای خودرو به وجود بیاید، بیمه کند و خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کند.

پوشش‌های بیمه بدنه:

 



۱- خطرات یا پوشش‌های اصلی

۲- خطرات یا پوشش‌های اضافی

پوشش‌های اصلی:

سرقت کلی، خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود، رخ دادن حادثه برای اتومبیل، خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه به‌وسیله نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن وارد می‌شود و خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های موضوع بیمه‌شده، هست.

پوشش‌های اضافی:

- جبران خسارت وسیله نقلیه در برابر حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و فوران آتش‌فشان
- سرقت لوازم و قطعات خودرو
- پاشیدن رنگ و اسید روی خودرو
- شکست شیشه
- پرداخت هزینه ایاب‌وذهاب
- نوسانات بازار
- خسارات واردشده بر بدنه خودرو بر اثر کشیده شدن میخ و یا اشیای نوک‌تیز
- خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو
- هزینه توقف خودرو در زمان بروز حادثه
- پوشش حذف استهلاک
- پوشش حذف فرانشیز
- خسارت‌های واردشده به خودرو خارج از مرزهای کشور
- خسارت‌های واردشده بر بدنه خودرو بر اثر آزمایش سرعت و حمل مواد منفجره.

خسارت‌هایی که تحت پوشش بیمه بدنه نیستند:

۱- خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و یا تهاجم.
۲- خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از انفجارهای هسته‌ای.
۳- خسارت‌هایی که عمداً توسط بیمه‌گذار، ذی‌نفع و یا راننده موضوع بیمه به آن وارد می‌شود.
۴- خسارت‌های وارده به موضوع بیمه حین گریز از تعقیب مقامات انتظامی مگر آن که عمل گریز توسط متصرفین غیرقانونی باشد.
۵- درصورتی‌ که راننده موضوع بیمه هنگام وقوع حادثه فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه رانندگی وی باطل‌ شده باشد و یا مطابق مقررات راهنمایی و رانندگی گواهینامه راننده برای رانندگی موضوع بیمه متناسب نباشد. اتمام اعتبار گواهینامه در حکم بطلان آن نیست.
۶- خسارت‌های ناشی از حوادثی که طبق گزارش مقامات ذی‌صلاح به علت مصرف مشروبات الکلی و یا استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان توسط راننده موضوع بیمه به وجود آمده باشد.
۷- خسارت ناشی از بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر مگر آن که موضوع بیمه مخصوص و مجاز به انجام این کار باشد و اصول و مقررات ایمنی را رعایت کرده باشد.
۸- خسارت‌های وارده به وسایل و دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی موضوع بیمه در صورتی‌ که ناشی از نقص و خرابی در کارکرد آن‌ها باشد.
۹- خسارت‌هایی که به علت حمل بار بیش‌ از حد مجاز توسط موضوع بیمه به آن وارد شود.

خرید بیمه بدنه:

همانند سایر بیمه‌ها، خرید این بیمه نیز نیازمند کسب اطلاعات و مقایسه کیفی و قیمتی بیمه‌نامه‌ها هست. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم به سایت‌های مجاز و کارگزارهای رسمی بیمه آنلاین مراجعه کنید و با انتخاب دسته‌بندی بیمه بدنه خودرو، مشخصات خودرو و وسایل نقلیه خود را وارد نمایید. سپس می‌توانید فهرست کاملی از پیشنهادات شرکت‌های مختلف بیمه مشاهده کنید.

 



در همین رابطه بخوانید:

صفر تا صد بیمه بدنه خودرو

نتیجه گیری

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای خرید اینترنتی بیمه به یکی از کارگزاری‌های مجاز آنلاین و رسمی مراجعه کنید. کارگزاری رسمی بیمه دات کام جزو محدود کارگزاری‌های رسمی آنلاین صنعت بیمه در زمینه آنلاین به شمار می‌رود. این برند با بیش از چندین هزار مشتری فعال توانسته است، خدمات گسترده‌ای را در موضوعات مختلف خرید اینترنتی بیمه ارائه دهد. بیمه دات کام یکی از بالاترین نرخ تبدیل در بازدید صفحات را دارد. این موضوع به دلیل قیمت‌گذاری نفوذی و تخفیفی انواع بیمه‌نامه است. از این‌ رو بیشتر مخاطبین سایت پس از استعلام بیمه موردنظر اقدام به خرید می‌کنند.

کد خبر 116513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha