واکنش پلیس به خرید و فروش وکالتی خودرو

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: خرید و فروش خودروهای وکالتی ممنوع است و مردم با خرید و فروش خودرو به صورت وکالتی خودشان را گرفتار می کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سردار سیدکمال هادیان فر افزود: در سامانه مرتبط به خرید و فروش خودرو، نام صاحب خودرویی که برای ما محرز شده مورد تایید است و تنها همین فرد را می شناسیم.

وی ادامه داد: وقتی خودرویی وکالتی فروخته می شود در واقع این اجازه را می دهد تا پلاک خودرو در اختیار خریدار قرار گیرد در حالی که حق توکیل را نمی بندد.

وکالت در توکیل به معنی است که شخصی که در اجرای امری از سوی موکل وکالت دارد این نمایندگی و نیابت را به شخص دیگری واگذار کند.

سردار هادیان فر اضافه کرد: اخیرا در مرکز 197 نیروی انتظامی فردی مراجعه کرده بود که خودرویی را از فردی خریداری کرده بود که در کار قاچاق بوده و مجرم به شمار می آمد.

 



وی ادامه داد: خریدار خودرو بعد از خرید خودرو متوجه شد که بیش از 26 میلیون تومان برایش جریمه آمده است و علاوه بر این، سه شکایت دیگر از مالک اصلی این خودرو شده بود، اما خریدار گرفتار شده و هر چه بگوید گه نقشی در این زمینه نداشته، قانون نمی پذیرد.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: به شهروندان توصیه می شود به هیچ عنوان به صورت وکالتی خودرویی را خرید و فروش نکنند چرا که شرایط نقل و انتقال خودرو به گونه ای ساماندهی شده که سریعا انجام می شود.

هادیان فر افزود: طی بازدیدی که از مراکز شماره گذاری داشته ام، در مدت 50 دقیقه، خودرو به خریدار منتقل می شود و هیچ ضرورتی وجود ندارد که هزینه وکالت یا هزینه اضافه پرداخت شود و به راحتی نقل و انتقال خودرو انجام شده و در روند قانونی قرار گرفته است.

کد خبر 116542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha