کد خبر 116544
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
رونمایی خارج از عرف مینی کوپر  SE!

پرشین خودرو: برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت آلمان، مینی الکتریکی با پای خودش حرکت کرد و به نمایشگاه آمد!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، وقتی صحبت از رونمایی یک خودرو در نمایشگاه می شود، اکثر کارخانه ها بسیار محتاطانه و در زیر پارچه های زخیم تولیدات خود را به محل نمایش می آورند تا هنگام رونمایی باعث حیرت همگان شوند، البته گاها بعضی برندهای مطرح سعی می کنند تا با روش های مختلفی نسبت به نمایش خودرو اقدام کنند که امروز با حضور جدیدترین مینی کوپر، کارخانه مینی با روشی متفاوت پرده از ساخته جدیدش برداشته است.

 



خودرو جدید مینی با نام Mini Cooper EV SE یک اتومبیل تماما الکتریکی با آلایندگی صفر است و قرار بر این بود که در نمایشگاه فرانکفورت 2019 به معرض عموم در بیاید، ولی با روشی متفاوت از آنچه که برندهای دیگر انجام دادند.

خودرو مذکور، صبح روز نمایش از کارخانه بی.ام.و در مونیخ حرکت کرد تا پس از طی کردن مسیر 400 کیلومتری، عصر در فرانکفورت در معرض نمایش قرار گیرد. هرچند با توجه به باطری های قرار گرفته بر روی این خودرو و نیز شرایط آب و هوایی، با یک بار شارژ قادر به طی کردن این مسیر نبود. چرا که سیستم محرک 32.6 کیلوات ساعتی این خودرو با یک بار شارر قابلیت پیمایش 270 کیلومتر را دارد.

 



مینی کوپر EV SE در روز نمایش توسط النا اِدِر که رئیس پروژه این خودرو نیز هست، کل مسیر را طی نمود و در زمان اتمام شارژ باطری خودرو، سیستم رهیاب قرار داده شده بر روی آن محل شارژر فوق سریع را در جاده A3 آلمان را برای شارژ مجدد پیشنهاد داد. که پس از 35 دقیقه میزان شارژ باطری به 80 درصد رسید، یعنی به اندازه کافی شارژ شد تا خودرو را به نمایشگاه برساند، البته باید این را مد نظر قرار داد که خانوم اِدِر حداکثر سرعت قابل دستیابی خودرو یعنی 150 کیلومتر در ساعت را ثبت نکرد، چرا که رانندگی با این سرعت باعث افزایش مصرف باطری خودرو و در نتیجه خالی شدن سریع تر باطری ها می شود و پس از طی کردن 400 کیلومتر و با داشتن باطری کافی، این اتومبیل وارد نمایشگاه شده و در معرض عموم قرار گرفت.

 



خانوم ادر درباره جدیدترین مینی کوپر ساخته شده اذعان داشت: رانندگی شهری، بزرگترین نقطه قوت تمامی خودروهای الکتریکی است، چرا که می توان به راحتی مسیرهای کوتاه را طی کرد و بدون آلوده کردن هوا در شهر تردد داشت، البته بدین معنا نیست که خودروهای الکتریکی هیجان رانندگی در خارج از شهر را ندارند و برای جلوگیری از به وقوع پیوستن این حرف، در این خودرو سیستم شارژر سریع قرار داده شده تا با برق شهری تا حداکثر قدرت 50 کیلو وات شارژ شود.

مینی کوپر EV SE 2020 از نوامبر سال 2019 در آکسفورد انگلستان تولید خواهد شد و در زمان کوتاهی در تمام دنیا قابل سفارش خواهد بود؛ قیمت این خودرو در انگلستان 24.400 پوند و در آلمان 32.500 یورو تعیین شده است.

کد خبر 116544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha