کد خبر 116547
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
محدودسازی بیشتر در انتظار کارت سوخت جایگاه‌ها

پرشین خودرو: این برنامه در دستور کار است که در نوبت بعدی محدودسازی، حجم قابل سوخت‌گیری توسط کارت جایگاه‌داران از ۳۰ لیتر به ۱۵ لیتر کاهش یابد اما هنوز زمان اعمال این محدودسازی مشخص نشده است.

به گزارش پرشین خودرو، در حالی که بیش از یک‌ماه از زمان آغاز الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی می‌گذرد، هنوز تکلیف کارت سوخت وسایل نقلیه‌ای که طبق قانون فرسوده محسوب می‌شوند مشخص نیست، به‌عبارتی طبق قانون مالکان موتورسیکلت‌های با سن بالای 10 سال و اتومبیل‌های با سن بالای 25 سال، نمی‌توانند به‌علت سن بالای وسیله نقلیه و یا به‌عبارتی فرسوده بودن آن، کارت سوخت دریافت کنند.

قرار بود با هماهنگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و پلیس راهور، بررسی‌های مجددی روی نحوه تخصیص کارت سوخت به این قبیل وسایل نقلیه صورت بگیرد که تا امروز نتیجه این بررسی‌ها اعلام نشده است.

 

کارت سوخت



* بیش از یک‌میلیون کارت سوخت در ادارات پست معطل مانده است


هم‌اکنون بیش از یک‌میلیون کارت سوخت صادرشده در باجه‌های معطله ادارات پست در انتظار حضور مردم است. متقاضیان کارت سوخت المثنی باید با مراجعه به سایت epolice.ir و انتخاب گزینه "پیگیری صدور کارت سوخت"، از صدور یا عدم صدور کارت سوخت خود و همچنین در صورت صدور، از شماره پیگیری آن برای مراجعه به سایت اداره پست و پیگیری از طریق گزینه "رهگیری مرسوله‌های پستی" و مشخص شدن محل اداره پستی که کارت سوخت آنها در آن اداره وجود دارد، از محل آن مطلع شوند.


* روزی 40 تا 50 هزار کارت سوخت جدید صادر می‌شود

همچنین هم‌اکنون حدود یک میلیون نفر هنوز کارت سوخت ندارند؛ فرآیند صدور کارت با روند صدور 40 تا 50 هزار کارت سوخت در روز ادامه دارد تا حدود یک میلیون نفری که هنوز کارت سوخت برای آنها صادر نشده نیز در آینده نزدیک دارای کارت سوخت شوند.

* نصف‌شدن دوباره حجم قابل سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران در دستور کار

در ابتدای شهریورماه شاهد اعمال محدودیت در حجم سوخت‌گیری در هر نوبت با استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران از 60 لیتر به 30 لیتر بودیم؛ این برنامه در دستور کار است که در نوبت بعدی محدودسازی، این حجم قابل سوخت‌گیری توسط کارت جایگاه‌داران از 30 لیتر به 15 لیتر کاهش یابد اما هنوز زمان اعمال این محدودسازی مشخص نشده است.

* تنها 5درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند

تعیین سقف 30لیتری برای سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت جایگاه‌داران در تشویق مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی بی‌تأثیر بوده چرا که به‌گفته وزیر نفت، هم‌اکنون فقط 5 درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند. به‌گفته این عضو کابینه دولت، محدودسازی حجم قابل سوخت‌گیری کارت جایگاه‌داران به‌منظور الزام مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی است.

منبع: تسنیم

کد خبر 116547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha