پورشه تایکان توربو S از کدام سوپراسپرت ها سریع است؟

پرشین خودرو: در این لیست به معرفی 10 خودروی سوپراسپرت بازار خواهیم پرداخت که صاحبان آنان باید از قرار گرفتن پورشه تایکان توربو S در کنار آنان برای مسابقه ترس داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پورشه تایکان سرانجام بعد از سال ها انتظار به طور رسمی از سوی شرکت خودروسازی پورشه معرفی شد و جزییات آن را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار دادیم، حال امروز در پرشین خودرو سعی داریم به معرفی 10 خودروی سوپراسپرت مدعی در بازار بپردازیم که باید از قرار گرفتن خودروی الکتریکی "پورشه تایکان" در کنار خود برای مسابقه ترس داشته باشند، زیرا پورشه تایکان طبق ادعای شرکت سازنده می تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 2.6 ثانیه داشته باشد که سریع تر از بسیاری خودروهای اسپرت و سوپراسپرت فعال در بازار جهانی خواهد بود که امروز با آنان آشنا خواهید شد.

10- شورلت کوروت

درست همانند پورشه تایکان، انتظارات زیادی برای معرفی نسل جدید شورلت کوروت هم کشیده شد و این خودروساز آمریکایی در نهایت ماه های گذشته با یک سروصدای زیاد جدیدترین نسل از سوپراسپرت خانواده خود را معرفی کرد. هرچند شورلت جزییات دقیقی از عملکرد این خودرو تا به الان ارائه نکرده است، اما به این موضوع اشاره می کند که شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت آن نزدیک به 3 ثانیه خواهد بود که اختلاف زیادی با شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت پورشه تایکان خواهد داشت.

 

کروت



9- لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

این خودرو یکی از سریع ترین ساخته های شرکت خودروسازی لامبورگینی به شمار می رود که حتی برای چند ماه عنوان سریع ترین خودرو در پیست نوربرگ رینگ آلمان را یدک می کشید، اما این خودروی سوپراسپرت ایتالیایی با موتور ده سیلندر 5.2 لیتری خود می تواند خروجی قدرت 630 اسب بخاری را به شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه تبدیل کند که حدود 0.1 ثانیه از پورشه تایکان عملکرد ضعیف تری خواهد داشت. ناگفته نماند که شرکت خودروسازی پورشه مدعی است خودروی پورشه تایکان در شتاب صفر تا صد خود زمان 2.8 ثانیه به ثبت رسانده است.

 

هراکان



8- فراری F8 Tributo

فراری F8 Tributo را می توانیم جایگزینی شایسته برای خودروی فراری 488 GTB بدانیم، اما آیا این خودرو می تواند در برابر پورشه تایکان حرفی برای گفتن داشته باشد؟. خب حداقل در شتاب صفر تا صد که نمی تواند در برابر پورشه تایکان صف آرایی کند، زیرا طبق ادعای شرکت سازنده این خودرو با استفاده از نیروی 710 اسب بخاری موتور 3.9 لیتری خود می تواند شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه داشته باشد که درست همانند لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، تنها 0.1 ثانیه از خودروی پورشه تایکان کندتر است.

 

فراری

 



7- مکلارن 600LT

رقیب انگلستانی دو شرکت خودروساز ایتالیایی فراری و لامبورگینی هم پایین تر از خودروی پورشه تایکان قرار می گیرد و این اتومبیل هم نیروی 592 اسب بخاری پیشرانه خود را تبدیل به شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه می کند، هرچند خرید این اتومبیل بسیار به صرفه تر از مکلارن 570S با شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه خواهد بود و حداقل می توان با اختلاف کمی از پورشه تایکان شکست خورد.

 

مکلارن



6- لامبورگینی آونتادور SVJ

این خودروی سوپراسپرت لامبورگینی و به نوعی برادر بزرگ تر لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در عملکرد خود با خودروی پورشه تایکان تقریبا برابر است و می تواند با استفاده از نیروی 759 اسب بخاری موتور دوازده سیلندر 6.5 لیتری خود شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه داشته باشد، اما باید توجه داشت که شما لامبورگینی آونتادور SVJ را با قیمت پایه 517 هزار و 700 دلاری خواهید خرید، این درحالیست که پورشه تایکان به ارزش 180 هزار دلاری به مشتریان عرضه خواهد شد.

 

اونتادور



5- آکورا NSX

در حالی که پورشه تایکان شتاب صفر تا صد خود را در 2.8 ثانیه پر می کند، خودروی اسپرت آکورا NSX شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت خود را در مدت زمان 2.9 ثانیه پر خواهد کرد و این یعنی اختلافی بسیار زیاد با جدیدترین ساخته کمپانی خودروسازی پورشه که می توان از آن برای مسافرت و حمل 45 سرنشین هم استفاده کرد و خیلی کاربردهای دیگری که با خودروی اسپرت آکورا NSX نمی توان انجام داد.

 



4- مکلارن 720S

اکثر فیلم های درگ با حضور مکلارن 720S یک نتیجه مشخص دارد و آن هم برنده شدن این خودروی سوپراسپرت انگلستانی با یک اختلاف زیاد است تا هیچ سوپراسپرتی جرات نگاه کردن به چشم های بزرگ این اتومبیل را نداشته باشد، اما این خودرو با قدرت 710 اسب بخاری خود می تواند به شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت 2.8 ثانیه رسیده و این یعنی 0.2 ثانیه عملکردی ضعیف تر نسبت به خودروی پورشه تایکان تمام الکتریکی.

 

مکلارن720



3- مکلارن سنا

عجیب است که سریع ترین خودروی حال حاضر کمپانی خودروسازی مکلارن هم در این لیست دیده می شود و به عنوان خودرویی با عملکرد ضعیف تر نسبت به خودروی پورشه تایکان توربو S معرفی شده است، هرچند مکلارن سنا در پیست اتومبیلرانی برای زمان گیری یک ستاره تمام عیار است، اما در مسیر مستقیم و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر برساعت از حالت سکون نیاز به زمان 2.8 ثانیه خواهد داشت.

 

مکلارن سنا



2- پورشه 918 اسپایدر

دیگر خودروی این لیست از خود خانواده پورشه خواهد بود و آن هم پورشه 918 اسپایدر که در حداکثر کارایی خود می تواند قدرت 875 اسب بخاری در اختیار کاربران خود قرار دهد که نتیجه آن بدست آمدن شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت 2.6 ثانیه، یعنی برابر با نسخه توربو S پورشه تایکان خواهد بود، اما باید توجه داشت که این عملکرد با استفاده ترکیبی از موتور هشت سیلندر بنزینی و همچنین موتور الکتریکی اتومبیل بدست آمده است تا رقیبی برای برادر تمام الکتریکی خود باشد.

 

918 پورشه



1- پورشه 911 GT2 RS

آخرین خودروی لیست هم بار دیگر از خانواده پورشه خواهد بود و نشان می دهد که محصولات پورشه صرفا برای عملکرد و سریع بودن ساخته شده اند، اما همانطور که می دانید این لیست به معرفی محصولاتی می پردازد که عملکرد آنان ضعیف تر از نسخه توربو S پورشه تایکان است و برهمین اساس باید بگوییم که خودروی پورشه 911 GT2 RS هم با قدرت 690 اسب بخاری خود می تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت 2.7 ثانیه داشته باشد که حدود 0.1 ثانیه ضعیف تر از پورشه تایکان توربو S خواهد بود.

 

پورشه911


 

کد خبر 116579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha