کد خبر 116615
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
میزان استقبال مردم از کارت سوخت چقدر است؟

پرشین خودرو: چندین ماه است که طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی وارد مرحله اجرایی شده اما گفته می‌شود علی‌رغم اقداماتی همچون کاهش ظرفیت سهمیه کارت سوخت جایگاه داران، هنوز این طرح مورد استقبال قرار نگرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، اوایل خردادماه بود که خبر طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی منتشر شد و آن‌طور که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد قرار بر این بود که ابتدا این طرح در ۲۰ مردادماه ابتدا در چهار کلان‌شهر و سپس در کل کشور اجرایی شود. تاریخ اجرای این طرح اما، از سوی شرکت ملی پخش به ۲۲ مردادماه تغییر یافت و از این تاریخ این طرح به طور رسمی آغاز به‌کار کرد.

با این وجود تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم؛ چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت و هر فردی تا هر میزانی که تقاضا داشت می‌توانست سوخت‌گیری کند؛ اما از اول شهریورماه به بعد تمام میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور در هر بار سوخت‌گیری، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت و این در شرایطی است که هنوز تعداد زیادی از افراد نتوانسته‌اند کارت سوخت خود را دریافت کنند.

 

جایگاه سوخت



قرار نیست ۹۵ درصد افراد از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند

هرچند در این بین صحبت‌هایی مبنی بر کاهش بیشتر ظرفیت کارت سوخت جایگاهداران به گوش رسید اما تا کنون تغییری در روند قبلی صورت نگرفته است. در مجموع استقبال از این طرح از سوی مصرف کنندگان زیاد نبوده که دلایل متعددی برای این امر مطرح است تا جایی که حتی بیژن زنگنه - وزیر نفت - نیز اعلام کرده است که قرار نیست که ۹۵ درصد افراد از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند. سیاست استفاده از کارت سوخت به ما ابلاغ شده به همین دلیل با کاهش ظرفیت کارت سوخت جایگاه‌داران قصد ترویج استفاده از کارت سوخت شخصی افراد را داشتیم و باید بگویم که تا چند روز دیگر کارت سوخت در ۹ کلانشهر برای همه خودروها صادر خواهد شد.

به گفته وی البته تعداد کمی از افراد هنوز کارت سوخت ندارند اما تا قبل از پایان مهرماه همه کارت‌های سوخت صادر خواهد شد. این در حالی است که حدود یک میلیون کارت سوخت همچنان در باجه‌های معطله پست قرار دارد.

هم‌چنین در همین رابطه و میزان استقبال افراد از طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی، نایب رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت به ایسنا گفت: به دلیل این‌که کارت سوخت جایگاه‌داران هنوز در مراکز سوخت‌گیری وجود دارد، افراد تمایل چندانی به استفاده از کارت سوخت شخصی خود ندارند و به همین علت باید گفت که هم‌چنان استقبال استفاده از کارت سوخت محدود است و تعداد کمی از افراد از کارت سوخت شخصی‌ خودشان استفاده می‌کنند.

عطاپور با تاکید بر اینکه جایگاه‌های سوخت هیچ مشکلی برای پوشش دادن طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی ندارند، اظهار کرد: لازم است شرایطی ایجاد شود که مردم از کارت سوخت شخصی‌شان برای سوخت‌گیری استفاده کنند.

وی ادامه داد: گاهی صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که جایگاه‌داران مبالغی را برای در اختیار گذاشتن کارت سوخت از افراد اخذ می‌کنند که بنده به چنین چیزی اعتقاد ندارم و تاکنون نیز گزارشی در این باره به ما نشده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران با تاکید بر اینکه هیچ گزارش تخلفی در این باره به سندیکا و دیگر بخش‌ها نرسیده است، اظهار کرد: بعید می‌دانم کسی نسبت به این مساله شکایتی کرده باشد. البته در تمام جایگاه‌ها، دو شماره تلفن برای ارائه‌ی نظرات و شکایات گذاشته شده است اما با این وجود تاکنون گزارشی را دریافت نکرده‌ایم.

عطاپور با تاکید بر اینکه همه افراد رفاه و آسایش خودشان را بر هر چیز ترجیح می‌دهند، گفت: مادامی که کارت سوخت جایگاه‌داران به راحتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد، قطعا کسی تمایل به استفاده از کارت سوخت شخصی خود ندارد، اما باید سازوکاری لحاظ شود تا تمام افراد از کارت سوخت شخصی‌شان استفاده کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 116615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha