کد خبر 116617
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
متقاضیان پروازهای اربعین حتماً بلیت 2 طرفه بگیرند

پرشین خودرو: مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صدور مجوز پروازهای اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی آغاز شد، گفت: با توجه به نرخ‌گذاری بلیت پروازهای اربعین، با هر گونه گران‌فروشی در نرخ بلیت مقابله می‌کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، رضا جعفرزاده، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به صدور مجوز پروازهای اربعین اقدام کرد‌.


مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی دارد که به درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای صدور مجوز پروازهای فوق‌العاده اربعین نیز پاسخ دهد.


جعفرزاده گفت:‌ ملاک صدور مجوز پروازی برای شرکت‌های هواپیمایی، توان عملیاتی شرکت‌ها و ظرفیت آنها است

 

جعفرزاده



* شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت پروازهای اربعین را آغاز کردند

وی با بیان اینکه ارائه مجوزهای پروازی برای ایام اربعین هنوز ادامه دارد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی از هم اکنون اجازه دارند بلیت پروازهای اربعین را برای بازه زمان 20 تا 30 مهر ماه به فروش برسانند.



* زائران بلیت پروازهای اربعین را از مراکز معتبر خریداری کنند

وی یادآور شد: به زائران اربعین حسینی توصیه می‌شود حتماً بلیت پروازها برای این ایام را از مراکز معتبری که در سایت سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شده است، خریداری کنند (نام سایت‌‌ها را از اینجا ببینید) ضمن اینکه سایت شرکت‌های هواپیمایی نیز نسبت به فروش بلیت پروازهای اربعین اقدام می‌کند.



* معرفی فروشندگان غیرقانونی بلیت پروازهای اربعین به قوه قضائیه

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: فروش بلیت فقط از طریق مراکز معتبر مشخص شده در سایت سازمان هواپیمایی و آژانس‌های دارای مجوز بند الف امکان پذیر است و غیر از این، ارائه بلیت در هر سایت‌‌ که بدون مجوز اقدام به فروش بلیت می‌کند، غیرقانونی است.

جعفرزاده اظهار داشت:‌چنانچه هر سایتی بدون ارائه مجوز، بلیت پروازهای اربعین را بفروشد حتما از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعمال قانون و به قوه قضائیه معرفی می‌شود.

وی تأکید کرد: همچنین شرکت‌های هواپیمایی ملزم شده‌اند در صورت مواجهه با سایت‌ها و مراکزی که بلیت آنها را خارج از نرخ مصوب می‌فروشندف این متخلفان را ‌به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کنند؛ به هر حال این متخلفان با گران‌فروشی اعتبار شرکت‌های هواپیمایی را زیر سؤال می‌‌برند.



* امکان اصالت‌سنجی بلیت پروازهای اربعین

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امکان اصالت‌سنجی بلیت‌های خریداری شده از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی فراهم است، (از اینجا ببینید)‌، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری هر گونه تخلف در پروازهای اربعین را به صورت ویژه رصد و رسیدگی می‌کند.



* الزام شرکت‌های هواپیمایی به مدیریت توزیع بلیت

جعفرزاده اضافه کرد: همچنین شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند مدیریت توزیع بلیت برای این ایام داشته باشند و به صورت دائم نحوه توزیع بلیت را رصد کنند و هرگونه تخلف را با سازمان هواپیمایی کشوری در میان بگذارند تا نسبت به اعمال قانون اقدام شود.



* نرخ‌گذاری پروازهای اربعین برای بازه زمانی 20 تا 30 مهرماه است

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: همانطور که از قبل اعلام شد، نرخ بلیت پروازهای اربعین برای بازه زمانی 20 تا 30 مهر ماه مشخص شده است.

وی ادامه داد: نرخ بلیت پروازهای تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران 2.2 میلیون تومان و نرخ بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد 2.8 میلیون تومان تعیین شده است.

وی اظهار داشت: نرخ بلیت سایر شهرستان‌ها در مسیرهای نجف و بغداد نیز مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد است.

وی اضافه کرد: نرخ بلیت‌های یکطرفه در مسیرهای تهران ـ نجف یک میلیون و 100 هزار تومان و در مسیر مشهد ـ نجف یک میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است.

جعفرزاده تاکید کرد: این نرخ‌ها برای بازه زمانی 20 تا30 مهر ماه است و بلیت‌هایی که در خارج از این بازه زمانی عرضه می‌شود تابع نرخ‌ گذاری پروازهای خارجی است.



* متقاضی پروازهای اربعین حتماً بلیت دو طرف بگیرند

وی افزود: به زائران توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد حتما بلیت هواپیما به صورت رفت و برگشت تهیه کنند زیرا اگر بلیت یکسره تهیه کنند، امکان دارد در برگشت در فرودگاه‌های نجف و بغداد با مشکلاتی مواجه شوند.



* پیش‌بینی جابه‌جایی 100 هزار زائر اربعین توسط حمل و نقل هوایی

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه سال گذشته حدود 108 هزار زائر اربعین توسط سیستم حمل و نقل هوایی جابه‌جا شد، اضافه کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال بیش از یکصد هزار زائر اربعین توسط حمل و نقل هوایی جابه‌جا شود.


منبع: فارس

کد خبر 116617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha