۲هزار میلیارد سرمایه‌ برای تکمیل کارخانه تایر سیستان لازم است

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای ساخت و بهره‌برداری از کارخانه تایر سیستان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مورد نیاز است و تکمیل این کارخانه یکی از مهمترین پروژه‌های اولویت‌دار وزارت صمت محسوب می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه پلیمر پاکت پرند زاهدان اظهار داشت: وزارت صمت تمام تلاش خود را برای تکمیل کارخانه تایر سیستان بکار خواهد گرفت و نیاز است تا بخش خصوصی برای ساخت این کارخانه ورود پیداکند.

وی تصریح کرد: چندین طرح صنعتی شامل کارخانه بافت بلوچ در جنوب و چندین طرح دیگر در شمال سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، سیستان و بلوچستان را به سمت صنعتی شدن سوق می‌دهد.

 

رضا رحمانی


وی در خصوص نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استاندار، مجمع نمایندگان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان در مورد عدم جذب سرمایه و انتقال آن به سایر استان‌ها گفت: جابه‌جایی بودجه امری طبیعی در کشور محسوب می‌شود که البته انجام این کار شرایط خاص خودش را می‌طلبد.


رحمانی ادامه داد: بودجه انتقال یافته از سیستان و بلوچستان به صورت اوراق خزانه به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که با تدبیر مناسب برای جلوگیری از سوخت شدن به سایر استانها اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در خصوص تخصیص بودجه به هر میزان که اختصاص پیدا کند ما از آن استقبال و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به پروژه بزرگ توسعه تولید پوشاک کشور نیز اشاره کرد و افزود: ماه‌ها قبل برای به نتیجه رسیدن این طرح درخواست و پیگیری‌هایی انجام و پنج استان به صورت پایلوت در نظر گرفته شده که ۲ استان سیستان و بلوچستان و کردستان نیز به آنها اضافه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر معدنی سیستان و بلوچستان افزود:در حوزه معادن این استان کارهای جدیدی شروع شده و به نتایج خوبی رسیده‌ایم که لازمه نتیجه بخش بودن آن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

رحمانی تصریح کرد: بهره‌برداری از معادن از فرصت‌های مناسب و خوبی برای به حرکت در آوردن موتور توسعه سیستان و بلوچستان است.

وی هدف از سفر خود به سیستان و بلوچستان را بازدید از وضعیت صنعت، معدن و تجارت، شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی، دیدار با فعالان اقتصادی، بررسی وضعیت موجود و پیگیری مسائل مربوط به وزارت صمت در این استان ذکر کرد.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز/پنجشنبه/ در بدو ورود به زاهدان از کارخانه کاشی و پلیمر پاکت شهرک صنعتی این شهر بازدید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یک‌روزه خود به سیستان و بلوچستان از شهرک صنعتی رامشار محل اجرای پروژه آریا تایر هامون و کارخانه لوله‌های GRP واقع در شمال این استان بازید خواهد کرد.

شرکت در شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور فعالان اقتصادی از دیگر برنامه‌های سفر رحمانی به این استان است.

محسن صالحی نیا معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این سفر همراهی می‌کند.

هم‌اینک ۶۸۱ واحد بهره‌برداری شده صنعتی و صنفی با ۲ هزار و ۴۶۴ نفر اشتغال در شهرک کارگاهی زاهدان فعال هستند که از این تعداد ۱۶۲ واحد صنعتی و ۵۱۹ واحد صنفی با مجموع سرمایه‌گذاری هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال در شهرک کارگاهی راه اندازی شده‌اند.

۱۲ مورد از واحدهای یادشده در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی، هشت واحد صنایع نساجی، ۲۳۷ واحد سلولزی، ۱۵ واحد شیمیایی، ۱۰ واحدکانی غیرفلزی، ۲۱۶ واحد فلزی، ۱۳ واحد برق و الکترونیک و ۱۷۰ مورد خدمات در این شهرک مشغول به فعالیت‌اند.

هم اینک ۱۲ مجتمع کارگاهی و ۲۸۵ واحد کارگاهی در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان فعال است.

منبع: ایرنا

کد خبر 116620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha