پورشه 911 سودآورترین خودروی برای شرکت سازنده

پرشین خودرو: طبق گزارش های بدست آمده، خودروی پورشه 911 به عنوان سودآورترین خودروی سال برای شرکت سازنده خود به نسبت هزینه تولید معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت های خودروساز زیادی در جهان وجود دارند که میزان فروش آنان بسیار بیشتر از کمپانی خودروسازی پورشه است و سودآوری آنان هم چندین برابر بیشتر از پورشه خواهد بود که در این میان شاید بتوان به کمپانی های خودروسازی جنرال موتورز، فولکس واگن و... اشاره داشت، اما موضوع امروز کمی متفاوت است و به معرفی خودرویی می پردازیم که بیشترین سود را برای شرکت سازنده خود نسبت به هزینه تولید دارد.

براساس گزارش ها، پورشه 911 جدید ثابت می کند که موفقیت فروش بزرگی در سال جاری برای کمپانی سازنده خود داشته است و از لحاظ اقتصادی یک موفقیت بسیار بزرگ به شمار می آید، این درحالیست که پورشه و خودروی اسپرت 911 آن در ابتدای راه قرار دارند و قرار است که این خودرو سود بسیار بیشتری عاید شرکت سازنده خود کند. پورشه در خصوص این خودرو می گوید که 911 جدید علاوه برخصوصیات جدید و قابل توجه، تمام خوبی های نسل قبل خود را به ارث برده است تا چیزی از قلم نیفتاده باشد.

طبق گزارشی که توسط "اتونیوز اروپا" منتشر شده است، خودروی اسپرت پورشه 911 دارای سود 47 درصدی خواهد بود که در مجموع 29 درصد از درآمد کل شرکت خودروسازی پورشه را تامین می کند. هرچند بالاتر از پورشه 911، خودروی فراری F8 Tributo را می توانیم سودآورترین خودروی جهان برای شرکت سازنده خود بدانیم که حاشیه سود 50 درصدی دارد، ولی این خودرو به دلیل تولید محدود 50 دستگاهی تنها 17 درصد از درآمد فراری را به خود اختصاص داده است که یک درصد ناچیز برای فراری خواهد بود و به همین دلیل است که می گویم پورشه 911 سودآورترین خودرو برای شرکت سازنده خود است.

 

پورشه



همچنین لازم به ذکر است که خودروی پورشه 911 ارزان ترین نسخه کوپه از محصولات پورشه است و برای داشتن مدل های قوی تر با ویژگی های مخصوص است که نیاز به پرداخت پول بیشتری خواهد بود. بیشترین قدرت پورشه 911 در بازار نیز همیشه تطبیق پذیری بالای آن بوده است و ما انتظار نداریم که در نسل جدید تغییر کند.

یکی از تحلیلگران رسانه بلومبرگ می گوید که اگر فرض کنیم کمپانی خودروسازی پورشه 10 هزار نسخه توربو را بدون نسخه های جانبی این اتومبیل همچون GT3 و یا توربو S در بازارهای جهانی به فروش برساند، فقط نسخه توربو می تواند به تنهایی چیزی حدود نیم میلیارد دلار سوددهی برای پورشه داشته باشد که رقم بسیار بالایی خواهد بود.

کد خبر 116635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha