مخزن سوخت معلق و بدون سرنشین بوئینگ پرواز کرد!

پرشین خودرو: مخزن سوخت معلق خودران و بدون سرنشین شرکت بوئینگ برای نخستین بار با موفقیت به پرواز درآمد تا از این پس سوخت‌گیری هواپیماها در هوا تسهیل شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، یک هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته موسوم به MQ-25 که به منظور سوخت‌گیری هواپیماهای جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده در آسمان ساخته شده است، برای اولین بار به پرواز درآمد.

بوئینگ نسخه اولیه پهپادهای خودران MQ-25 را برای اولین بار در یک میدان هوایی در سنت لوئیز به منظور نمایش برخی از کارکردهای اساسی این پهپاد به آسمان فرستاد. این شرکت هوافضایی آماده است تا اولین نمونه‌های خود را طی چند سال آینده تحویل ارتش آمریکا دهد.

بوئینگ از سال ۲۰۰۶ تاکنون در حال توسعه این پهپاد خودران است و در سپتامبر سال گذشته رقابت عقد قرارداد را از شرکت‌های بزرگی چون لاکهید مارتین، نورث‌روپ گرانمن و جنرال اتمیکس برد تا بتواند قرارداد ۸۰۵ میلیون دلاری را با نیروی دریایی ایالات متحده به دست آورد.

ارتش امیدوار است که از آن به عنوان یک سیستم سوخت‌گیری هوایی برای گسترش دامنه حرکت هواپیماهای خود استفاده کند.

 

پهپاد



نمونه اولیه MQ-25 که تحت عنوان T1 کار می‌کند، پروازی دو ساعته را برای اولین بار انجام داد. این پهپاد خودران توانایی برخاستن و فرود آمدن خود را دارد.

"چاد رید"، مدیر برنامه هوانوردی ناوگان هوایی بدون سرنشین آمریکا گفت: پرواز امروز یک نقطه عطف جالب و چشمگیر برای برنامه ما و نیروی دریایی آمریکا است. پرواز این پهپاد خودران بدون سرنشین نشان‌دهنده اولین گام بزرگ به سمت یک پیشرفت و یک قابلیت تغییر بازی برای فرماندهان گروه هوایی و هواپیماها است.

بوئینگ طبق قرارداد خود با ارتش آمریکا موظف به توسعه و ساخت و تحویل چهار مدل از این هواپیما طی دو سال آینده است.

این قرارداد همچنین شامل گزینه‌ای برای تولید در مجموع ۷۲ فروند از این هواپیما با هزینه ۱۳ میلیارد دلار است که بستگی به این دارد که کارها چطور پیش رود.

کد خبر 116636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha