کد خبر 116645
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
درخواست خودروسازان برای پرداخت «کمک زیان»

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان از سیاست سرکوب قیمتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص خودروهای تولیدی انتقاد کرد و خواستار پرداخت کمک زیان به خودروسازان داخلی شد.

به گزارش پرشین خودرو، احمد نعمت بخش، افزود: مشکلات سرکوب قیمتی خودروها و فروش نرفتن خودروها به قیمت‌های واقعی در سال‌های گذشته از سوی شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار، منجر به زیان دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا شد، به طوری که در مجامع عمومی برگزار شده تیر ماه امسال، اعلام زیان کردند.

وی بیان داشت:‌ هرچند این سیاست با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر و توانایی آنان برای خرید برخی خودروها اعمال شد، اما مطابق قانون، در این شرایط دولت باید به پرداخت کمک زیان اقدام کند.

 

خودروسازان


دبیر انجمن خودروسازان خاطرنشان کرد: ‌تبصره یک ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و بند ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، صراحت دارند که «اگر دولت به هر دلیلی قیمت هر کالایی را کمتر از ارزش واقعی آن تکلیف کند، باید نسبت به پرداخت کمک زیان اقدام کند.»


وی ادامه داد: این در حالی است که تاکنون نه تنها چنین پرداختی به خودروسازان انجام نشده، حتی وام‌ها و تسهیلات وعده داده شده به آنها نیز عملیاتی و اجرایی نشده است.

نعمت بخش در عین حال یادآور شد:‌ فراموش نکنیم ایران خودرو و سایپا شرکت های سهامی عام هستند و بسیاری از سهامداران خرد آنها امورات خود را از طریق سود سهام این شرکت ها می گذرانند.

منبع: ایرنا

کد خبر 116645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha