تولید خودرو به شیوه عبور مستقیم

پرشین خودرو: درنشست مدیرعامل ایران‎خودرو با اعضای هیات‌مدیره انجمن تخصصی سازندگان قطعات بر تامین قطعات و تجاری‌سازی خودروهای ناقص،افزایش تولید،اصلاح قراردادها با قطعه‌سازان،استفاده از روش‌های نوین تامین مالی وتوسعه تعمیق ساخت داخل تاكید شد.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این نشست گفت: اولویت اول ما جمع آوری خودروهای كف كارخانه با همت و همدلی شما قطعه سازان و افزایش میزان تولید روزانه خودروی بدون كسری قطعه است.

 

ایران خودرو


مقیمی تصریح كرد: به دنبال تولید به شیوه عبور مسقیم هستیم كه این امر زمانی محقق می شود كه خودرو به صورت كامل و بدون كسری قطعه تولید شده و مستقیما از خط تولید جهت عرضه به مشتریان تحویل معاونت فروش و بازار یابی شود.


وی به راه‌های تامین منابع مالی برای تولید اشاره كرد و گفت: ‌فروش دارایی های غیر مولد و كسب افزایش سهم بازار قطعات یدكی در دستور كار قراردارد.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو كاهش هزینه‌های سربار تولید از دیگر اولویت‌های كاری این شركت دانست و گفت: اکو سیستم ارتباط منطقی بین قطعه سازها و ساپکو باید اصلاح و تکمیل شود.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاكید كرد: دو انجمن قطعه سازی باید از نظر ساختاری و فكری باهم متحد شوند تا رونق تولید شكل گیرد و انجمن راهكارهایی روش های تامین مالی ارائه دهند.


در ادامه منصوری مدیرعامل شركت طراحی و مهندسی ایران خودرو (ساپكو) از تشكیل كمیته های تخصصی با همكاری دو انجمن قطعه سازی در حوزه های مالی و اقتصادی، طراحی و مهندسی، توسعه و تعمیق ساخت داخل، تامین و بهره وری، استراتژی و صادرات خبر داد و اظهار كرد: دراین كمیته ها به صورت تخصصی مشكلات صنعت قطعه سازی واكاوی و برای آن راهكارهایی اندیشیده می شود.


همچنین اصغر خسرو شاهی عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو نیز بر تدوین استراتژی صنعت خودروی كشورتاكید كرد و افزود: با تدوین این برنامه مسیر رشد و بالندگی صنعت خودرو مشخص خواهد شد.


وی افزود: ‌در تدوین استراتژی 10 ساله كلان صنعت خودرو از نقطه نظرات خبرگان صنعت، مراكز علمی، انجمن های تخصصی استفاده شود و وزیر صنعت و مجلس شورای اسلامی از این اقدام حمایت كنند.


خسرو شاهی مهمترین مشكل امروزی صنعت قطعه سازی كشور را كمبود نقدینگی، مشكلات گمركی و تعدد بخشنامه های بانك مركزی دانست و خاطر نشان كرد: اگر صنعت قطعه سازی تضعیف شود، صنعت خودروی كشور لطمه خواهد خورد.


شاپور سامعی نایب رئیس انجمن تخصصی سازندگان و مجموعه های خودرو ضمن حمایت تمام قد این انجمن از مدیرعامل ایران خودرو افزود: با همدلی و همراهی قطعه سازان و خودرو سازان از پیچ تحریم ها به سلامت عبور خواهیم كرد و در جهت تحقق رونق تولید گام خواهیم برداشت.


سهیل یزدان بخش عضو انجمن تخصصی قطعه سازان در این نشست بر طراحی پلتفرم مشترك بین قطعه ساز و خودروساز برای تولید خودرو های برقی در كلاس (B) تاكید كرد و گفت :‌ طبق آمار ارائه شده میزان فروش خودروهای برقی در سال‌های 2020، 2025 و 2030 به ترتیب 2، 8 و 20 درصد از بازارفروش خودرو را در جهان به خود اختصاص خواهند داد.

کد خبر 116646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha