کارگاه فرغون سازی که قطعات بدنه خودرو تولید می‌کند

پرشین خودرو: مدیر یک کارگاه فرغون سازی گفت: در حال حاضر 52 نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند و روزانه 150 فرغون تولید می‌شود و علاوه بر فرغون، تولید قطعات بدنه خودرو نیز در این کارگاه صورت می‌گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا محمودی مدیر یک کارگاه فرغون سازی، اظهار کرد: این کارگاه از سال 70 با سه نفر شروع به کار و در ابتدا فقط رینگ و بلبرینگ فرغون تولید می‌کرد؛ صاحب این کارگاه خود پای به‌پای کارگران در این مشغول به کار است و لباس کار از تن درنمی‌آورد و در این راه انگشتانش قطع یا پیوند شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 52 نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر فرغون قطعات بدنه خودرو نیز در این کارگاه تولید می‌شود.


این تولیدکننده عنوان کرد: فرغون‌های تولیدشده در این کارگاه به لحاظ کیفیت قابل‌مقایسه با نمونه‌های ایتالیایی و ترکیه‌ای نیستند؛ لگن یا همان شاسی فرغون‌ها پرسی و یک‌تکه است و هیچ‌گونه جوشی نمی‌خورد؛ رنگ آن نیز کوره‌ای و مقاوم است و برای بدنه از ورق‌های با کیفیت استفاده می‌کنیم.


وی بیان کرد: این کارگاه ظرفیت تولید روزانه 200 تا 300 فرغون را دارد و در حال حاضر روزانه 150 فرغون تولید می‌کنیم.

مدیر این کارگاه اشاره کرد: مشکلاتی بر سر راه این کارگاه وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به فروش محصولات اشاره کرد، برخی از مسئولین قول مساعد دادند که برای صادرات محصول به ما کمک کنند ولی در عمل اقدامی صورت نگرفت؛ در سال رونق تولید اقدام به تولید کردیم و اگر برای صادرات کمکی صورت گیرد ظرفیت افزایش میزان تولید را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به کمک حجت‌الاسلام قدرتی رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین گازکشی به کارگاه صورت گرفت چراکه تا سال گذشته کارگاه را با هیزم گرم می‌کردیم و حتی گازوئیل به ما نمی‌دادند.

مشکلاتی که با قول مسئولان هم حل نشد

محمودی گفت: برخی از مسئولین نیز برای تأمین مواد اولیه ازجمله تیوب و ورق قول مساعد دادند و مقرر شد برای تهیه ورق ما را به بورس معرفی کنند ولی در عمل اقدامی صورت نگرفت؛ بسیاری از افراد ورق را از بورس خریداری می‌کنند و به‌جای اینکه تولید داشته باشند آن را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

وی نامه‌نگاری‌های صورت گرفته توسط سازمان صمت قزوین، فرمانداری و سازمان صمت یزد همکاری لازم را نکردند.

مدیر این کارگاه اشاره کرد: در خصوص لاستیک نیز قرار بود یکی از شرکت‌ها در یزد به ما تیوب دهد و علی‌رغم اضافه کرد: اگر مواد اولیه تأمین شود و تسهیلات کم‌بهره برای گسترش کارگاه دریافت کنیم امکان افزایش نیرو خواهیم داشت و حتی با پیشنهاد حجت‌الاسلام قدرتی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین امکان اینکه 100 زندانی در این شرکت مشغول به کار شوند وجود دارد.

وی ادامه داد: طی جلساتی که با مسئولین داشتیم مقرر شد دستگاه‌های مربوطه این کارگاه را برای دریافت تسهیلات کم‌بهره به یکی از بانک‌های استان معرفی کنند که عملاً این اتفاق صورت نگرفت.

ارتباط با دو شرکت برتر خودروسازی

محمودی با اشاره به اینکه این کارگاه توسط دو واسطه با دو شرکت برتر خودروسازی تعامل دارد، یادآور شد: برای این شرکت‌ها گلگیر، کاپوت، درب خودرو و قطعات بدنه تولید می‌کنیم و ظرفیت پرس از شش تا 600 تُن را داریم.

مدیر این کارگاه در پایان سخنانش گفت: این شرکت بالغ‌بر 30 میلیارد سرمایه وجود دارد و اگر مسئولین گره از کار ما باز کنند ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال بیش از مقدار موجود را داریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 116662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha