کد خبر 116663
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
دستور رئیس‌جمهور برای بررسی فوری موضوع هپکو

پرشین خودرو: استاندار مرکزی گفت: رئیس جمهوری در راستای بررسی مشکلات هپکو و تعیین تکلیف وضعیت سهامداری این واحد تولیدی، دستور پیگیری فوری صادر کردند.

به گزارش پرشین خودرو، سید علی آقازاده گفت: پیرو نامه هفته گذشته اینجانب به ریاست محترم جمهوری، دکتر روحانی ظرف مدت کمتر از 48 ساعت دستور طرح موضوع و پیگیری لازم در هیات دولت را ابلاغ کردند و موضوع هپکو در نشست هیات دولت مطرح و مباحثی شکل گرفت.

وی ادامه داد: رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز نامه ارسالی استاندار مرکزی و پاسخ رئیس جمهوری را به سه وزیر مرتبط با موضوع هپکو ارسال کردند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: فردا ( یکشنبه) نشست مهمی در سازمان خصوصی سازی در خصوص بررسی وضعیت هپکو برگزار می شود تا سهامداری این واحد تولیدی، صنعتی تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: یکی از دستور کارهای نشست فردا، بررسی و امکان سنجی تعدادی از شرکت های معدنی در قالب کنسرسیوم است که هپکوی اراک می تواند برای آنها فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی باشد.

 

هپکو


آقازاده عنوان کرد: در نشست فردا در سازمان خصوصی سازی تعداد قابل توجهی از دستگاه های مسئول و نماینده استانداری مرکزی نیز حضور دارند که امیدواریم در این نشست و جلسه های بعدی که در هفته های آتی در تهران و اراک برگزار می شود، شاهد آغاز تولید دائمی در شرکت هپکو باشیم.


شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.

هپکوی اراک در حال حاضر ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

 

هپکو

منبع: ایرنا

کد خبر 116663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha