کد خبر 116667
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
نشست روز جهانی بدون خودرو برگزار می‌شود

پرشین خودرو: مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری نشست روز جهانی بدون خودرو با حضور شهردار تهران در روز سه شنبه دوم مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در راستای پیوستن شهرداری تهران به کمپین بین المللی هفته حمل و نقل پاک (25 -31 شهریور)، نشست روز جهانی بدون خودرو با حضور شهردار تهران در روز سه شنبه دوم مهرماه سال جاری برگزار می شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر عوارض عدیده ناشی از کثرت خودروها در کلانشهر تهران به ویژه آلودگی هوا، صدا و ترافیک و تبعات اقتصادی و اجتماعی مترتب بر آن، اهداف برگزاری نشست را مواردی از جمله غلبه نگاه انسان محور در برنامه ریزی های شهری، لزوم فراهم کردن و بهبود زیرساخت های توسعه حمل و نقل عمومی و پاک و جلب مشارکت شهروندان تهرانی در تغییر سبک سفرهای درون شهری و کاهش استفاده از خودروهای شخصی و همچنین ترغیب آن ها به استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک دانست.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف نشست روز جهانی بدون خودرو، تشریح ظرفیت های نهاد بین المللی UNDP به منظور افزایش تعاملات و همکاری های دوجانبه با مجموعه شهرداری تهران است.

انصاری افزود: تاکنون 54 کشور و 2800 شهر از سراسر جهان در راستای برنامه ریزی جهت کاهش آلودگی هوا و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک به این کمپین پیوسته اند.

این نشست با حضور نمایندگان آژانس های بین المللی از جمله UNDP در ایران، معاونین شهردار و مدیران ارشد شهری برگزار می شود.

رویداد جهانی حمل و نقل پاک از سال 2002 تحت نظارت اتحادیه اروپا آغاز شده و هر سال شهرهای بیشتری از جهان در این برنامه مشارکت می کنند که امسال برای اولین بار شهر تهران به عنوان نخستین شهر از جمهوری اسلامی ایران به این پویش بین المللی ملحق شده است.

منبع: فارس

کد خبر 116667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha