کد خبر 116670
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
آمازون ۱۰۰ هزار دستگاه ون برقی ریوین سفارش داد

پرشین خودرو: آمازون به‌منظور عمل به تعهد اجرای سریع توافق‌نامه‌ی اقلیمی پاریس، ۱۰۰ هزار دستگاه ون برقی برای تحویل کالا به استارتاپ ریوین سفارش داده است.

به گزارش پرشین خودرو، به‌تازگی آمازون و فورد به‌ترتیب ۷۰۰ و ۵۰۰ میلیون دلار در استارتاپ ریوین (Rivian) سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اخیرا نیز این شرکت توانست سرمایه‌ی زیادی از کاکس اتوموتیو (Cox Automotive) جذب کند. آمازون یکی از اولین شرکت‌هایی بود که روی برند نوپای ریوین سرمایه‌گذاری کرد و اکنون می‌خواهد مطمئن شود ریوین خودروهای برقی زیادی برای ساخت دارد. آمازون ۱۰۰ هزار دستگاه ون برقی برای تحویل کالا به مشتریان خود در سراسر جهان می‌خواهد.

 

ون برقی

 

دیو کلارک، معاون ارشد خدمات مشتریان و عملیات جهانی آمازون، در توئیتی درباره‌ی خودروهای الکتریکی ریوین اعلام کرد:

ناوگان ما در حال برقی‌شدن است. بسیار هیجان‌زده‌ام که سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برقی مخصوص تحویل کالا را اعلام کنم. تاکنون این سفارش، بزرگ‌ترین سفارش وسایل نقلیه‌ی تحویل برقی به‌شمار می‌رود. 

ون‌های برقی جدید در سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهند شد. خودروهای الکتریکی یادشده بخشی از تعهد آمازون به مقابله با تغییرات اقلیمی است. تعهد اخیر از کسانی که آن را امضا می‌کنند، خواسته است تا سال ۲۰۴۰ هرگونه اقدام ممکن برای کاهش تولید کربن در سراسر جهان را انجام دهند. 

 

آمازون می‌گوید سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه ون برقی بزرگ‌ترین سفارش برای این نوع وسیله‌ی نقلیه تاکنون است. آمازون می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰ هزار دستگاه از این ون‌های برقی را در خیابان‌ها داشته باشد و ریوین باید ۹۰ هزار دستگاه دیگر را تا سال ۲۰۳۰ تحویل دهد. آمازون تخمین می‌زند این ون‌های برقی تحویل کالا از ورود حدود چهار تُن کربن به جوّ زمین جلوگیری می‌کنند. تا آن زمان، آمازون از ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر در زیرساخت‌های جهانی خود استفاده خواهد کرد. برنامه این است که میزان استفاده‌ی آمازون از انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰ درصد برسد.

 

ون برقی

 

هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی این خودروهای برقی وجود ندارد. ریوین سیستم ماژولار اختصاصی دارد و به آن اجازه می‌دهد محصولات خود را به شکل دلخواه ارائه دهد. در شرایط کنونی، مطمئن نیستیم این پلتفرم و ون برقی مطابق با نیازهای تحویل آمازون باشد. شاید این شرکت مجبور باشد چیزی متناسب با نیازهای بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خود تولید کند.

استارتاپ نوپای ریوین همچنین پیکاپ برقی R1T و شاسی‌بلند برقی R1S را طراحی کرده است که تحویل اولین نسخه‌ها به خریداران از اواخر سال آینده‌ی میلادی آغاز می‌شود. علاوه‌‌بر‌‌این، مشارکت با فورد نیز در برنامه وجود دارد و ریوین و فورد قصد دارند خودرو برقی جدیدی طراحی کنند. گفته می‌شود شاسی‌بلند ریوین R1S درصورت مجهزبودن به باتری ۱۸۰ کیلووات‌ساعت، می‌تواند مسافتی حدود ۶۶۰ کیلومتر را با هربار شارژ طی کند.

منبع: زومیت

کد خبر 116670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha