قیمت برخی از خودروها به زیر قیمت شرکت ها رسید / جریان لاک پشتی افت قیمت در بازار خودرو

پرشین خودرو: با مقابله دولت با عوامل مخل بازار خودرو و ایجاد ثبات در بازار ارز، بازار خودرو نیز در سراشیبی قیمت قرار گرفته است به طوری که با وجود حرکت لاک پشتی افت قیمت ها، هم اکنون قیمت برخی از خودروها به زیر قیمت شرکت ها رسیده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در حالی با گذشت نیمی از سال98 وارد فصل پاییز می شویم که ارزیابی بازار خودرو در شش ماهه گذشته حاکی از تلاطمات و بحران های زیادی است. در آغازین روزهای سال بازار خودرو با تحولات شدید قیمتی همراه شد اما با ورود به تابستان و تلاش دولت و دستگاههای نظارتی بر جریان قیمت و بازار خودرو و افزایش عرضه خودرو به تدریج قیمت خودرو به موازات افت نرخ ارز در بازار فروکش کرد به طوری که امروز در شرایطی وارد نیمه دوم سال می شویم که به گفته برخی از قعالان بازار کماکان افت لاکی پشتی قیمت خودرو ادامه دارد.

جریان آرام و نزولی قیمت خودرو گرچه این روزها بار مثبت و خوشایندی را به بازار خودرو تزریق کرده است اما موضوع نگران کننده در این روند، رکود سنگینی است که پس از افت قیمت بر بازار خودرو حاکم شده و عملا خرید و فروش در بازار رامتوقف کرده است.

بازار خودرو در حالی در سراشیبی افت قیمت قرار گرفته که بنا به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران این جریان علی رغم جهش سریع قیمتی در بازار با کندی و حرکت لاک پشتی همراه است

مقاومت خریداران از مراجعه به بازار

سعید موتمنی با توجه به تبعات افت قیمت خودرو بر رکود بازار، علت اصلی وضع کنونی بازار را مقاومت خریداران و دارندگان خودرو در مقابل شرایط بوجود آمده عنوان می کند و به خبرنگار پرشین خودرو می گوید: بسیاری از متقاضیان با مقایسه قیمت خودرو با نرخ ارز در نیمه سال گذشته و شرایط کنونی نرخ ارز، معتقدند قیمت خودرو باید بیش از این کاهش یابد بنابراین ار مراجعه به بازار جلوگیری می کنند.

افت قیمت خودرو تا رسیدن به قیمت منطقی مصرف کنندگان ادامه دارد

وی تاکید می کند: امروز علی رغم افت نرخ ارز و تثبیت در بازار، همچنان قیمت خودرو در مقایسه با نرخ دلار در نیمه سال 97 بالاست به عنوان مثال قیمت پراید 131 در سال گذشته که نرخ یورو17 هزار تومان بود 32 میلیون بود اما امروز که قیمت ارز کمتر از مهر سال گذشته است قیمت این خودرو حدود 40 میلیون است و یا خودرو 111 که حدود 35 میلیون بود امروز 45 میلیون است و یا سراتو 200 میلیونی امروز 285 میلیون است بنابراین با توجه به انتظار بازار افت قیمت خودرو ادامه خواهد داشت تا به قیمت منطقی مورد نظر مصرف کننده در بازار برسد.

 

خودروی چینی



وی با تایید ادامه روند کاهش قیمت خودرو، خاطر نشان کرد: با کاهش تقاضا و افزایش عرضه به بازار و دستگیری عوامل برهم زننده بازار خودرو که اغلب فروشندگان عمده ای بودند که بازار خودرو را مدیریت می کردند دیگر دلیلی بر افزایش مجدد قیمت خودرو وجود ندارد.

این مقام مسئول در اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: برخی از خودروها به زیر قیمت شرکتها رسیده است به عنوان مثال قیمت سراتو سایپا که در یک ماه گذشته 295 میلیون پیش فروش شده بود امروز با قیمت 285 در بازار معامله می شود و یا جک را که شرکت 301 میلیون فاکتور می کند امروز 263 میلیون در بازار به فروش می رسد.

اختلاف 20 تا 60 میلیون قیمت چینی ها در بازار / پیش بینی افت قیمت پراید به زیر قیمت شرکت

موتمنی همچنین در خصوص افت قیمت خودروهای چینی در بازار اظهار داشت: هم اکنون اختلاف قیمت کارخانه و بازار برخی از خودروهای چینی و یا محصولات مدیران خودرو بین 20 تا 60 میلیون است.

وی افزود: با ادامه شرایط کنونی افت قیمت ها انتظار می رود در هفته های آتی قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ مانند پراید نیز به زیر قیمت کارخانه برسد.

به گفته وی افت قیمت بوجود امده در بازار مخصوص خودروهای داخلی نیست و این جریان بازار خودروهای وارداتی و مونتاژی را نیز به شدت تکان داده و همزمان کاهش قیمت در هر سه بخش رخ داده است به طوری که این افت قیمت به بیش از 40 درصد رسیده است.

کد خبر 116756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha