ساخت صندلی هواپیما با فناوری و تکنولوژی های دنیای فرمول 1! + تصویر

پرشین خودرو: تیم ویلیامز برپایه صندلی ماشین های فرمول 1، برای کمپانی ایرباس صندلی هواپیما طراحی خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، چه کسی تصور می کند که طراحی و ساخت یک صندلی جدید برای استفاده در هواپیما چقدر می تواند سخت و هزینه بر باشد؟ در هفته جاری اعلام شد که 5 شرکت بزرگ یک پروژه 18 ماهه با سرمایه گذاری 1.4 میلیون پوندی را آغاز کرده اند تا نتیجه آن طراحی و ساخت صندلی های جدید برای استفاده در سالن هواپیما باشد.

این 5 شرکت را می توانیم به ترتیب "تیم مهندسی پیشرفته ویلیامز"، "JPA دیزاین"، "بریتیش ایرویز"، "صادر کننده گواهینامه SWS مربوط به استانداردهای صندلی" و همچنین کمپانی بزرگ "ایرباس" بدانیم که همگی آنان تلاش می کنند تا یک صندلی کاملا جدید طراحی کنند که هم راحتی کافی در سفرهای طولانی مدت برای مسافران داشته باشد و هم وزن پایین آن بتواند به کاهش مصرف سوخت هواپیما کمک کند.

 



به عنوان مثال اگر صندلی های موجود در 12 هواپیمایی که مسافت های طولانی را طی می کنند با صندلی های جدید سبک وزن جایگزین شود و وزن آنان بیشتر از 4 کیلوگرم نباشد، می توان به کاهش انتشار 942 هزار کیلوگرمی گازهای CO2 در سال و همچنین صرفه جویی در هزینه 195 هزار و 600 دلاری سوخت هواپیمایی کمک کرد.

هر 5 شرکت فعال در این پروژه تخصص کافی در زمینه طراحی صندلی هواپیما را خواهند داشت و تیم فرمول 1 و مهندسی پیشرفته ویلیامز هم به دلیل شهرت بسیار بالایی که در مسابقات اتومبیلرانی دارد، از کامپوزیت های بسیار سبک وزن و مستحکم فرمول 1 برای پیشرفت این پروژه استفاده خواهد کرد. ترکیب فناوری فرمول 1، طراحی کلاس جهانی و همچنین تمرکز بر روی ایمنی و کارایی می توانند پیشرفت های چشمگیری برای خطوط هوایی، مسافران و همچنین محیط زیست به ارمغان بیاورد.

محصول نهایی قرار است که با تعدادی از هواپیماهای کمپانی ایرباس از جمله A330، A320 و همچنین A350 سازگان باشد و این گروه تحقیق و توسعه انتظار دارند که حدود 1000 سفارش از سوی شرکت های مختلف هواپیمایی برای داشتن صندلی های جدید در طول سال دریافت کنند.

کد خبر 116781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha