کد خبر 116782
۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
هوای تهران در حال حاضر ناسالم است

پرشین خودرو: بررسی شاخص آلودگی هوا نشان می‌دهد هم‌اکنون هوای پاکدشت و پیشوا در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه گروه‌ها) و برخی مناطق سطح شهر تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، بررسی شاخص هم‌اکنون آلودگی هوا در شهر تهران نشان می‌دهد هوای پایتخت اکنون با میانگین شاخص ۱۰۵ برای گروه‌های حساس ناسالم است.

شاخص آلودگی هوا هم‌اکنون در پیشوا به ۱۵۵ و در پاکدشت به ۱۶۶ رسیده است که نشانگر وضعیت قرمز و به معنی هوای ناسالم برای همه گروه‌هاست.

 

آلودگی هوا


ورامین، دماوند، تهران، اسلامشهر، لواسانات، شهریار و پردیس هم‌اکنون از هوای قابل قبولی برخوردارند اما در سطح شهر تهران، ایستگاه میدان امام خمینی، ایستگاه قائم، ایستگاه منطقه ۱۵ و ایستگاه فرمانداری شهرری نیز در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس هستند.

شاخص کمتر از ۵۰ به معنای هوای پاک، بین ۵۰ و ۱۰۰ سالم، و بالاتر از ۱۰۰ به عنوان هوای ناسالم تعریف شده است.

کارشناسان به مردم توصیه می کنند در شرایط آلودگی هوا، در فضاهای باز از فعالیت‌هایی همچون ورزش، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ... پرهیز کنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل استراحت کنند. همچنین به افرادی که در محیط بیرون تردد می کنند توصیه می شود قبل از خورن غذا، دهان خود را شست و شو داده و پس از مراجعت به خانه دوش بگیرند.

ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می دهد بنابراین به ویژه توصیه می‌شود مردم در این شرایط کودکان را در منزل نگهدارند و درها و پنجره ها را باز نکنند.

اگر در اتومبیل و ناگزیر به تردد هستید اتومبیل شما دارای سیستم تهویه مطبوع است لذا آن را در وضعیت چرخش مجدد هوا قرار دهید تا گرد و غبار ورودی به اتومبیل شما کاهش یابد. استفاده از ماسک نیز یکی از راهکارهای حفاظت از خود در برابر آلودگی هوا است ولی در استفاده از همین ماسک ها هم باید نکاتی را رعایت کرد. ماسک های کاغذی به لحاظ اینکه آلاینده ها را از خود عبور می دهند به هیچ وجه توصیه نمی شوند و بهتر است از ماسک های فیلتردار و ماسکی که دهان و بینی را به طور کامل پوشش می دهد، استفاده شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند که مردم در روزهای آلوده، روزانه سه مرتبه بینی خود را با محلول سرم یا حتی آب شست و شو دهند زیرا بخشی از آلودگی ها جذب مخاط بینی می شوند و مایعات بیشتری بویژه آب و شیر بنوشند زیرا نه تنها باعث شست و شوی دستگاه گوارش می شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را از بین می برد. همچنین توصیه می شود روزانه سه مرتبه چشم ها را شست و شو دهید زیرا از طریق چشم نیز آلودگی ها جذب بدن می شوند و البته چشم ها نیز آسیب می بینند. کارشناسان همچنین توصیه کرده اند که در روزهای آلوده از میوه ها و سبزی های تازه بیشتر استفاده شود زیرا آنتی اکسیدان های (ترکیبات ضد سرطان) موجود در میوه ها و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه ها دارند.

منبع: مهر

کد خبر 116782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha