جزئیات تعرفه واردات تایر از زبان وزیر صنعت

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تعرفه واردات تایر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تعرفه واردات تایر، گفت: تعرفه واردات لاستیک به ارز تخصیص یافته، وابسته است؛ به طور مثال برای واردات تایر سنگین تاکنون ارز 4200 تومانی تخصیص داده و تامین شده است.

برای ساماندهی صنعت خودرو، اقدامات اصلاحی انجام شده که افزایش ساخت داخل و رفع تعهدات قبلی از اصلی‌ترین برنامه‌ها است، خودروسازان باید پیش از شروع سال تعهدات خود را به صفر رسانند

حمایت از تولید داخلی با اهرم تعرفه

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تعرفه واردات تایر خودروهای سواری با خودروهای سنگین متفاوت است، افزود: اگر تولید داخلی نیاز را رفع کند، واردات ممنوع می‌شود اما اگر تولید به میزان کافی نباشد با اهرم تعرفه از تولید داخل حمایت می‌شود.

 

رضا رحمانی



وی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو و تولید داخلی، اظهار کرد: برای ساماندهی این صنعت، اقدامات اصلاحی انجام شده که افزایش ساخت داخل و رفع تعهدات قبلی از اصلی‌ترین برنامه‌ها است، خودروسازان باید پیش از شروع سال تعهدات خود را به صفر رسانند.

تکیه بر توان داخل برنامه اصلی صنعت خودرو است

عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه تکیه بر توان داخل برنامه اصلی صنعت خودرو است، ادامه داد: تولید محصولات جدید و خروج خودروهای قدیمی از خط تولید یکی دیگر از برنامه‌ها برای ارتقا صنعت خودروسازی است.

معرفی خودروسازان متخلف به تعزیرات

وی درباره خودروسازانی که به تعهدات خود عمل نکردند، گفت: شرکت هایی که توان تحویل تعهدات را داشتند اما عامدانه و برای کسب منفعت از عمل به آن سرباز زدند، به تعزیرات معرفی شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برخی خودروسازان نیز به دلیل اعمال تحریم‌ها نتوانستند خودروهای خارجی را به مرم تحویل دهند.

کد خبر 116786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha