داخلی سازی 38 قطعه از قوای محركه محصولات سایپا

پرشین خودرو: گروه خودروسازی سایپا با اجرای پروژه ملی بومی‌سازی قطعات محصولات خود در شرکت مگاموتور توانست 38 قطعه از مجموعه‌های موتور، گیربكس، اكسل و EMS محصولات سایپا را با كمك شركت‌های ایرانی، در داخل كشور تولید كند.

به گزارش پرشین حودرو، پروژه داخلی‌سازی قطعات مربوط به گیربكس، موتور، اكسل و EMS محصولات خانواده تیبا، موتور، اكسل و EMS محصولات خانواده پراید و همچنین قوای محركه وانت زامیاد با پیشرفت بین 30 تا 100 درصدی پروژه در شركت‌های تولیدكننده داخلی به اجرا درآمده و قرار است نیاز محصولات گروه خودروسازی سایپا را برطرف كند.

قطعاتی نظیر مجموعه دنده برنجی خودرو، واشر سرسیلندر، دینام، رگولاتور و دریچه گاز، دیسك و صفحه كلاچ، سنسور اكسیژن، انژكتور، مدولاتور، مجموعه پلوس خودرو و چندین قطعه دیگر مربوط به قوای محركه، از جمله قطعاتی هستند كه توسط مگاموتور سایپا بومی‌سازی شده‌اند.

 



با داخلی‌سازی قطعات مذكور، تاكنون به‌ازای هر دستگاه محصول از خانواده پراید و تیبا، 290 یورو صرفه‌جویی ارزی برای گروه خودروسازی سایپا محقق شده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است این قطعات با تیراژ تولید روزانه بین 20 تا هزار و 500 عددی، نیاز گروه خودروسازی سایپا را تحت پوشش قرار داده و این گروه را از واردات قطعات مذكور از بازارهای خارجی بی‌نیاز کند.

کد خبر 116814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha