کد خبر 116817
۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
ظرفیت بنادر کشور 10 درصد رشد داشته است

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی در دیدار مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور با معاون اول رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی دریانوردی، با اشاره به رشد 10 برابری ظرفیت بنادر کشور، آن را جلوه ای از پیشرفت کشور دانست.

به گزارش پرشین خودرو، جلسه دیدار اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی عصر روز چهارشنبه سوم مهرماه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هدف تحریم همواره ایجاد محدودیت برای جلوه‌های اقتدار و پیشرفت کشور بوده است، اظهار داشت: ‌یکی از بخش‌های مهم‌ که مورد هدف تحریم کنندگان قرار گرفته‌ بخش دریایی کشور است که با همت مدیران و حمایت‌های صورت گرفته، وضعیت بخش دریایی کشور از رشد خوبی برخوردار بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست.

 

بندر


محمد اسلامی با اشاره به رشد 10 برابری ظرفیت بنادر کشور، آن را جلوه‌ای از پیشرفت دانست و گفت: به همت فعالان عرصه دریایی، ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به طرح توسعه بندر شهید رجایی اضافه کرد: اجرای این طرح در 3 شیفت کاری و به صورت فشرده دنبال می‌شود و اقدامات لازم برای تأمین شناورهای مورد نیاز کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به خروج شرکت‌های حمل و نقل دریایی خارجی پس از اعمال تحریم‌ها از کشور گفت: آن زمان ۸۵ هزار کانتینر به همراه این شرکت‌ها از کشور خارج شد و تصور می‌کردند که با این کار حمل و نقل دریایی ما فلج خواهد شد اما امروز خط تولید کانتینر با استانداردهای بین‌المللی در کشور ایجاد شده است.

منبع: فارس

کد خبر 116817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha