کد خبر 116819
۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
محبوب‌ترین خودروهای کامپکت لوکس در اروپا

پرشین خودرو: از آنجایی که خودروهای لوکس کامپکت همواره در بازار کشورهای اروپایی از استقبال بی‌نظیری مواجه می‌شوند، به تازگی فهرستی از محبوب‌ترین مدل‌های عرضه و فروخته شده در نیمه نخست سال جاری میلادی منتشر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، با توجه به اهمیت بالای بازار فروش خودرو در اروپا، همواره کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت و بازار خودرو در جهان سعی دارند با بررسی آمار و ارقام مربوط به دسته بندی‌های مختلف وسائل نقلیه عرضه شده در بازه‌های زمانی مختلف، گزارش‌های جدیدی منتشر کنند که در آن فهرستی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات به چشم می‌خورد.


بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت carsalebase ، میزان فروش خودروهای لوکس کامپکت در اروپا با چهار درصد کاهش در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است. این بدان معناست که میزان فروش این خودروها در بازه زمانی مذکور تنها ۴۰۰ هزار دستگاه بوده است.


جدول زیر به ترتیب پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای کامپکت لوکس فروخته شده در بازار اروپا را نشان می‌دهد:

 

کامپکت

در این میان، خودروی لوکس کامپکت مرسدس بنز کلاس A با اختلاف فاحش و معناداری نسبت به سایر رقبا و همچنین مدت مشابه سال گذشته، با یک رشد ۴۱ درصدی در تعداد سفارش و تحویل و افزایش ۷.۵ درصدی در سهم خود در بازار اروپا روبرو بوده است. این خودرو در شش ماهه نخست ۲۰۱۹، موفق شده است ۹۸ هزار و ۲۱۶ دستگاه خودرو در بازار اروپا به فروش برساند.

آئودی A۳ که پیشتر در جایگاه نخست پرفروش‌ترین خودروهای لوکس کامپکت اروپا قرار گرفته بود، با یک کاهش ۱۲ درصدی در میزان فروش خودرو در این بازه زمانی به رتبه دوم جدول تنزل پیدا کرد و بی.ام.و سری ۱ نیز بعد از عرضه نسل جدید از خودروهای برند مذکور، با کاهش دو درصدی در رتبه سوم جای گرفت.

مرسدس بنز کلاس B نیز با رشدی پنج درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، توانست ۳۶ هزار و ۲۷۹ دستگاه در بازار اروپا به فروش برساند. این در حالیست که در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، این رقم ۳۴ هزار و ۴۳۸ دستگاه بود.

رتبه پنجم این جدول نیز به بی.ام.و سری ۲ (BMW ۲-series Active/Gran Tourer ) تعلق گرفته است که میزان فروش آن با ثبت ۲۲ درصد کاهش، از ۳۸ هزار و ۹۴۵ دستگاه به ۳۰ هزار و ۳۵۴ دستگاه در بازار اروپا رسیده است.

مرسدس بنز سی‌ال‌ای (mercedes Benz CLA) نیز در این بازه زمانی ۲۷ هزار و ۷۴۰ دستگاه فروخته است در حالی که در مدت مشابه سال قبل، ۳۱ هزار و ۶۶۲ دستگاه به فروش رسانده بود.

فروش ولوو وی۴۰ (Volvo V40) نیز از ۳۱ هزار و ۹۱۰ دستگاه به ۲۴ هزار و ۹۹۵ دستگاه رسیده و یک کاهش ۲۲ درصدی را برای این خودروی محبوب در نیمه نخست سال جاری میلادی به ثبت رسانده است.

در این میان، بی.ام.و آی۳ (BMW i3) که همواره یکی از محبوب ترین خودروهای کامپکت با ظاهر اسپرت به شمار می‌رود، در رتبه هشتم جدول رده بندی مذکور جای گرفته است و با یک رشد ۴۰ درصدی، میزان فروش خود در اروپا را از ۱۱ هزار و ۳۲۳ دستگاه در شش ماهه نخست سال جاری میلادی به ۱۵ هزار و ۷۸۶ دستگاه رسانده است.

میزان فروش خودروی کامپکت Mini Clubman نیز با یک رشد هشت درصدی، از ۱۴ هزار و ۴۹۱ دستگاه به ۱۵ هزار و ۶۵۸ دستگاه رسیده است.

نسخه کوپه بی.ام.و سری ۲ نیز با یک سقوط ۳۵ درصدی در میزان فروش، نتوانست از ۱۲ هزار و ۳۴۳ دستگاه در این بازه زمانی بیشتر بفروشد. این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل، ۱۸ هزار و ۹۰۳ دستگاه فروخته بود.

میزان فروش آلفا رومئو جیولتا (Alfa Romeo Giulietta) نیز با ۴۵ درصد کاهش نسبت به نیمه نخست ۲۰۱۸، از ۱۶ هزار و ۶۷۳ دستگاه به ۹ هزار و ۱۰۸ دستگاه رسیده است.

لکسوس سی تی (Lexus CT) نیز با ثبت ۳۶ درصد کاهش، نتوانست به چهار هزار و ۷۰۰ دستگاه فروخته شده در مدت مشابه سال گشته دست یابد و تنها دو هزار و ۹۹۵ دستگاه در این بازه زمانی فروخت.

میزان فروش خودروی اینفینیتی کیو۳۰ (Infiniti Q30) در نیمه نخست سال قبل در بازار اروپا یک هزار و ۶۴۰ دستگاه بود که در همین بازه زمانی در سال جاری میلادی به ۷۶۶ دستگاه رسید و یک کاهش ۵۳ درصدی را برای خود به ارمغان آورد.

میزان فروش خودروی DS۴ نیز با ثبت یک رکورد بی سابقه و کاهش ۹۶ درصدی، از چهار هزار و ۶۰۴ دستگاه به ۱۹۰ دستگاه رسیده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 116819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha